آفتاب

جشن پیروزی بشار اسد درانتخابات ریاست جمهوری سوریه درلبنان برگزارشد

جشن پیروزی بشار اسد درانتخابات ریاست جمهوری سوریه درلبنان برگزارشد

بیروت – ایرنا – جشن پیروزی «بشار اسد» در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، سومین دوره متوالی ریاست جمهوری و استقبال و مشارکت گسترده مردم سوریه در این انتخابات در بیروت پایتخت لبنان با حضور شخصیت ها و نمایندگان احزاب سیاسی لبنانی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این جشن روز شنبه و در محل سفارت سوریه در بیروت برگزار شد و شرکت کنندگان ضمن تمجید از مشارکت گسترده مردم سوریه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور برغم همه توطئه ها و بحران آفرینی های دشمنان محور مقاومت ضد صهیونیستی، پیروزی قاطع بشار اسد را تبریک گفتند.

در این جشن که به مدت سه ساعت ادامه داشت، هیاتی از گروه جریان آزاد ملی که ریاست آن را ژنرال « میشل عون» برعهده دارد، هیاتی از حزب الله لبنان، هیاتی از جنبش امل که ریاست آن را « نبیه بری» عهده دار است، « ایلی فرزلی» نایب رییس سابق مجلس لبنان، « ریمون عریجی » وزیر فرهنگ لبنان ، شماری از نمایندگان کنونی و سابق پارلمان لبنان، « عدنان منصور» وزیر امور خارجه لبنان شرکت کردند.

هیات حزب سوری قومی اجتماعی لبنان، نمایندگانی از احزاب مسیحی مارونی ، جنبش ملی دموکراتیک، جنبش ناصری ها، حزب المرده که ریاست آن را « سلیمان فرنجیه» برعهده دارد، شخصیت های اجتماعی ، نظامی ، دینی و رسانه ای هم در این مراسم شرکت کردند.

« علی عبدالکریم علی» سفیر سوریه در لبنان با قدردانی از پیام های گسترده تبریک به مناسبت پیروزی بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری اخیر، گفت که مشارکت گسترده مردم سوریه در این انتخابات اعلام وفاداری و اطمینان واعتماد به ارتش ، نظام و رییس جمهوری سوریه بود.

وی تصریح کرد: ملت سوریه با شرکت در این انتخابات ضمن مقاومت و مقابله با توطئه هایی که در آنها از همه نوع سلاح ، حیله ها و روش های ویرانگر با تزریق پول و سرازیر کردن تروریست های تکفیری برای نابودی سوریه استفاده شده است، سرنوشت خود و کشورشان را با رای خود رقم زدند.

سفیر سوریه در لبنان خاطرنشان کرد که مشارکت گسترده همه قشرهای مردم در همه استان های سوریه و سفارتخانه های آن در خارج از کشور بویژه لبنان خارج از انتظار و توقعات بود و رسانه ها با تلاش خود آن را برای همه دنیا ترسیم کردند.

علی عبدالکریم علی تصریح کرد: این حضور ومشارکت پاسخی بود به کسانی که می خواهند نقشه منطقه را تغییر دهند و ملت ها را به صدها سال به عقب بازگردانند.

وی اظهار داشت: این انتخابات و مشارکت باشکوه مردم سوریه اعتماد و اطمینان متقابل مردم و نظام سوریه را به رخ جهانیان کشانید و انتخاب بشار اسد با رای بالای مردم پاسخی بود به تردیدآفرینانیی که تلاش می کنند سوریه را از درون نابود کنند.

سفیر سوریه در لبنان گفت: سوریه پیروز خواهد شد و افق و آینده آن و همه منطقه درخشان و روشن است.

خاورم ** 1324
کد N336653

وبگردی