آفتاب

حمله به حوزه های رای گیری افغانستان 55 کشته و مجروح بر جا گذاشت

حمله به حوزه های رای گیری افغانستان 55 کشته و مجروح بر جا گذاشت

همزمان با برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان حملات تروریستی به حوزه های رای گیری موجب کشته شدن 14 نفر و مجروح شدن دست کم 41 نفر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، در پی حملات تروریستی به حوزه های رای گیری در مناطق مختلف افغانستان دهها نفر کشته و مجروح شدند. دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور از ساعت 4 صبح امروز به وقت محلی آغاز شده است.

ژنرال "محمد ایوب سالنگی" معاون وزرات دفاع ملی افغانستان در این رابطه گفت: از زمان آغاز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تا کنون حملات شبه نظامیان طالبان به مراکز رای گیری موجب کشته شدن 14 غیرنظامی و مجروح شدن 41 نفر از آنان شده است.

به گفته وی شبه نظامیان طی ساعات گذشته بیش از 150 عملیات تروریستی از جمله حملات نظامی، شلیک موشک و پرتاب نارنجک به حوزه های رای گیری انجام داده اند. این حملات همچنین شامل 15 فقره بمب گذاری کنار جاده ای و ایجاد یک فقره کمین بوده است.

بر این اساس بیشتر حملات تروریستی در ولایت های نانگرهار، بدخشان، فاریاب و هرات رخ داده است. این حملات در حالی انجام می گیرد که دولت افغانستان از افزایش تدابیر امنیتی در بخشهای مختلف این کشور با هدف تامین امنیت انتخابات خبر داده است.

رقابت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بین "عبدالله عبدالله" وزیر خارجه پیشین و "اشرف غنی زی" اقتصاد دان پیشین بانک جهانی انجام می گیرد. گفتنی است نتایج اولیه انتخابات امروز در روز دوم جولای (یازدهم تیر) و نتیجه نهایی نیز در تاریخ 22 جولای (سی و یکم تیر) اعلام خواهد شد.

کد N336563

وبگردی