آفتاب
حاشیه های سومین نشست خبری رییس جمهوری؛

از برزیل 2014 تا نامه اوباما در مصاحبه روحانی

از برزیل 2014 تا نامه اوباما در مصاحبه روحانی

تهران-ایرنا- سومین کنفرانس خبری رییس جمهوری با حضور 200 نماینده از رسانه های داخلی و خارجی امروز (شنبه) همزمان با نخستین سالگرد حماسه سیاسی ملت ایران در 24 خردادماه سال 92 برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «محمود احمدی» رییس دانشکده خبر مجری این برنامه بود که وی در ابتدای این مصاحبه گفت: دومین نشست خبری رییس جمهوری را آغاز می کنیم که پیش از پایان صحبت های وی، رییس جمهوری با قطع سخنان مجری، گفت: سومین.

مجری ادامه داد: در دوران ریاست جمهوری شما دومین است.

روحانی گفت: سومین است.

***مجری گفت: کسانی که فرصت طرح سوال پیدا نکنند، در صورتی که اصرار داشته باشند، امکان آن فراهم شود که پاسخ کتبی بگیرند که رییس جمهوری گفت: اگر به همه سوال ها در فرصت امروز امکان پاسخگویی نبود، اما سوال کننده اصرار داشت، چشم! پاسخ کتبی می دهیم.

***خبرنگار سی. بی. اس امریکا درباره مذاکرات هسته ای پرسید و رییس جمهوری پاسخی طولانی به پرسش وی داد که مجری خطاب به روحانی گفت: آقای رییس جمهور فرصت چهار نفر پرید.

روحانی با خنده گفت: کار من سخت می شود، نه کار شما! ما که باید کتبی جواب بدهیم.

***در بخش دیگری از این نشست خبری، رییس جمهوری درباره تیم ملی فوتبال سخن می گفت که یکی از دست اندرکاران نشست خبری، کاغذی را مقابل روحانی گذاشت. رییس جمهوری سخنان خود را قطع کرد و گفت: هنوز که تمام نشده است تازه وسط کاریم.

به نظر می رسید که در این یادداشت از رییس جمهوری خواسته شده بود، درباره تیم ملی والیبال هم سخن بگوید. رییس جمهور باخنده گفت: می خواهند به هر طریق از من اظهار نظر بگیرند.

روحانی در ادامه از بازی خوب تیم ملی والیبال در دو بازی اخیر مقابل برزیل تقدیر کرد.

***خبرنگار لس آنجلس تایمز نیز در این نشست مطبوعاتی درباره پیام اوباما به روحانی از طریق یک کشیش سوال کرد. رییس جمهور نیز پاسخ داد: ما که با هیچ کشیشی ملاقات نکردیم. خبرنگار پرسید: کاهن هم نبوده؟ که روحانی گفت: کاهنی را هم ندیدیم.

وی اضافه کرد: اگر قرار باشد بین من و آقای اوباما پیامی مطرح شود، نیازی به این پیچیدگی ها ندارد، او نامه می نویسد و من هم می نویسم.

رییس دولت یازدهم با خنده ادامه داد: راه های بسیار زیادی البته نه به عدد خلایق برای این موضوع وجود دارد.

این سخن رییس جمهوری خنده حضار را به همراه داشت.

*** به گزارش ایرنا، برای اولین بار سیستم الکترونیکی برای ثبت نام خبرنگاران متقاضی سوال از رییس جمهوری طراحی شده بود که فراخوان خبرنگاران برای سوال از رییس جمهوری براساس این سیستم الکترونیکی بود.

افراد متقاضی باید با ثبت نام، نام خانوادگی و عنوان رسانه خود در این سیستم ثبت نام می کردند.

***از مدیران مسوول مطبوعات و مدیران عامل خبرگزاری های دعوت شده بود که از آن جمله می توان به سید محمود دعایی، محمد خدادی،تقی روغنی ها، امیر محبیان، محمد علی وکیلی، الیاس حضرتی، محمدجواد حق شناس، علی اکبر قاضی زاده و یونس شکرخواه اشاره کرد.

*** از جمله تفاوت های این نشست با نشست های قبلی رییس جمهوری این بود که این بار نظم خاصی در امکان مطرح شدن پرسش خبرنگاران خارجی وجود داشت به طوری که اکثر خبرنگاران خارجی حاضر در نشست، موفق به طرح سوال خود شدند؛ هر چند که فرصت محدود نتوانست خبرنگاران رسانه های داخلی را راضی کند.

*** در بخشی از این سوال خبرنگار روزنامه اعتماد، درباره منشور حقوق شهروندی سوال کرد و نام خبرنگار بازداشت شده این روزنامه را به زبان آورد و از رییس جمهور خواست، به آزادی او کمک کند. رییس جمهوری نیز گفت: چشم،حتما در حد توانمان دنبال می کنیم.

***محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری، حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری، حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهوری و محمدرضا صادق مشاور رییس جمهوری از جمله مسوولان حاضر در نشست خبری رییس جمهوری بودند.

***مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری، پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری و علیرضا معزی دبیر شورای اطلاع رسانی نیز از دیگر مسوولان حاضر در این نشست بودند.

سیام**1553**9173**9012**1572
کد N336253

وبگردی