آفتاب

ران پل: روزهای بد اوباما هنوز فرا نرسیده است

ران پل: روزهای بد اوباما هنوز فرا نرسیده است

عضو سابق مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از سیاست خارجی دولت های فعلی و سابق آمریکا در خصوص عراق عنوان داشت که روزهای بد وی هنوز از راه نرسیده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رشاتودی، "ران پل" با انتشار پیامی ویدیوئی در وب سایت خود در انتقاد از حکمرانان آمریکا و سیاست های هر دو حزب راست و چپ آمریکا در خصوص عراق گفت که این سیاست ها هیچ چیز مفیدی را برای این کشور عربی به همراه نیاورده اند.

وی با اشاره به تحرکات اخیر داعش در عراق گفت: حقیقت تلخ در این رابطه آن است زمانیکه ما (آمریکا) وارد عراق شدیم القاعده در این کشور حضور نداشت. حقیقت آن است که القاعده اکنون در عراق وجود دارد. القاعده و ماجرای 11 سپتامبر به هم مربوطند و این به دلیل دروغ ها و راهبردهای غلطی است که در این رابطه توسط آمریکا گفته شده و به کار گرفته شده اند.

ران پل که از نامزدهای ریاست جمهوری سال 2008 نیز محسوب می شود در ادامه گفت: بعد از گذشت یک دهه، بحران همچنان ادامه دارد و القاعده در این میان به تسلیحات بیشتری دست یافته و قدرتمندتر شده است.

ران پل تنها شخصیت آمریکایی نیست که بواسطه تحولات یک هفته اخیر عراق، از دولت آمریکا انتقاد می کند. در روزهای گذشته "جان مک کین"  از سناتورهای جمهوریخواه شناخته شده آمریکا نیز به شدت اوباما را به باد انتقاد گرفته و گفته بود که اقدامات داعش در عراق نتیجه خروج نظایان امریکایی از عراق است.

اوباما شب گذشته در اظهاراتی اعلام کرد که آمریکا برای حمایت از عراق اقدام به اعزام نیرو به این کشور نمی کند.

کد N336219

وبگردی