آفتاب
هروی به ایسنا خبر داد:

تهیه طرح برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی

تهیه طرح برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی

نماینده مردم قائنات در مجلس از تهیه طرح اصلاحیه قانون انتخابات جهت الکترونیکی کردن برگزاری انتخابات خبر داد.

جواد هروی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: براساس این طرح و در صورت تصویب نهایی تعرفه‌های کاغذی حذف و اخذ رأی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر این طرح در آستانه ارائه به هیات رئیسه مجلس است.

به گفته وی این درحالیست که براساس تبصره 7 ماده 9 قانون انتخابات مجلس وزارت کشور موظف است ظرف شش ماه از زمان تصویب این قانون نسبت به نوین‌سازی شیوه‌های أخذ رأی و شمارش آراء به‌منظور دقت، سلامت و نظارت بهتر در أخذ، شمارش و اعلام نتایج و همینطور استاندارد‌سازی صندوق‌های أخذ رأی در حدود اعتبارات مصوب و پس از تأیید شورای نگهبان اقدام کند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: این تبصره باید در مدت 6 ماهه انجام می‌شد اما هنوز انجام نشده است و در این تبصره وزارت کشور موظف است تا زمان اولین انتخابات که قرار است صورت گیرد خود را به فناوری‌های الکترونیکی مجهز کند و هم اخذ رأی،‌شمارش آراء و اعلام نتایج را به تایید شورای نگهبان برساند.

هروی با اشاره به شروطی که در این تبصره ذکر شده است، گفت: پس از تصویب، هر گونه رأی‌گیری با تعرفه کاغذی ممنوع است و در شعب رأی گیری اگر از تعرفه کاغذی استفاده کنند آراء باطل است.

نماینده مردم قائنات در مجلس اظهار کرد: همچنین وزیر کشور موظف خواهد بود متخلفین را به دادگاه صالحه معرفی کند و براساس حکم دادگاه متخلفین براساس قانون مجازات اسلامی، انفصال از خدمت و نیز حبس خواهند داشت.

انتهای پیام

کد N336077

وبگردی