آفتاب
مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت شرکت آب و فاضلاب استان تهران:

آب چاهها بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی در اختیار شهروندان قرار می گیرد

آب چاهها بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی در اختیار شهروندان قرار می گیرد

تهران - ایرنا - مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت شرکت آب و فاضلاب استان تهران درباره استفاده از چاه های عمیق برای تامین آب شرب تهران گفت: آبی که از چاه ها برای شرب مردم برداشت می شود، متعادل سازی شده و بر اساس استانداردهای بین المللی و ملی در اختیار مردم قرار می گیرد.

احمد مشیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در خصوص اینکه، آیا استفاده از آب چاه های عمیق تاثیری در کیفیت آب داشته است، افزود: آب پس از کنترل های لازم توزیع و به دست شهروندان می رسد و در صورتی که کیفیت لازم را نداشته باشد، مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

وی اظهار داشت: آب برداشتی از چاهها در داخل خطوط انتقال و مخازن با آبهای سطحی مخلوط شده و پس از کنترل های لازم به صورت استاندارد در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی گفت: کمبود بارندگی نزولات آسمانی، افت شدید جریانات سطحی و کاهش حجم مخازن سدهای تهران باعث شده است تا تامین آب از طریق حفر چاه های جدید صورت گیرد و از طرفی اینچنین تصور شود که آب برداشتی از مخازن زیرزمینی کیفیت لازم را دارا نیست.

مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه، آبی که از چاه ها برای شرب مردم برداشت می شود، بر اساس استانداردهای بین المللی و ملی است، تاکید کرد: در صورتی که چاهها کیفیت آب مناسبی نداشته باشند، برای غیر شرب و فضای سبز استفاده خواهد شد.

وی تصریح کرد: آبی که از چاه ها برداشت می شود مستقیم به دست مصرف کننده نمی رسد، بلکه طی فرایندهای مشخصی متعادل شده و در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر و میزان بارندگی ها رعایت الگوی و مدیریت مصرف آب تاثیر بسزایی در حفظ این ماده حیاتی برای نسلهای آینده دارد.

گفتنی است رحمت الله حافظی رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به روش پیشنهادی توسط دستگاه های ذی صلاح در خصوص استفاده از چاه های عمیق برای تامین آب شرب تهران به دلیل کمبود آب در تابستان خاطر نشان کرده بود که این موضوع کیفیت آب را به شدت تنزل داده و تحت الشعاع قرار می هد.

به گفته وی آبی که از چاه به دست می آید و وارد لوله کشی شهری می شود قطعا آلودگی های خود را دارد و آب مناسب برای شرب نیست، اظهار کرد: در جلسه ای که با حضور دستگاه های ذی صلاح در خصوص مصرف آب و کمبود آب شرب در تابستان برگزار شد نگرانی در زمینه آب و کمبود آن مطرح شد.

اقتصام**1053**1594
کد N335598

وبگردی