آفتاب

میت رامنی:هر آنچه آمریکا در عراق بدست آورده در حال نابودی است

میت رامنی:هر آنچه آمریکا در عراق بدست آورده در حال نابودی است

"میت رامنی"، نامزد سابق حزب جمهوری‌خواه آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور با انتقاد از سیاست‌ خارجی باراک اوباما به حامیان مالی هشدار داد: هر آنچه که این کشور طی سال‌ها جنگ طولانی در عراق بدست آورده است، میتواند از بین برود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، میت رامنی در آغاز سخنرانی سالانه خود در نشست عقاید در تفرجگاه لوکس ایالت یوتا گفت: دستور کار سیاست خارجی باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا، جو بایدن معاون وی و هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه پیشین آمریکا یک شکست تاریخی بوده است.

نامزد سابق جمهوری‌خواهان آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 افزود: متاسفانه تمام آن چیزهایی که ما برای آنها در عراق جنگیدیم، تمام آن 4500 سرباز آمریکایی که کشته شدند، در آستانه نابودی هستند.

این سیاستمدار آمریکایی نیز همانند دیگر جمهوری خواهان اوباما را به واکنش ضعیف به تحولات عراق متهم کرد. جمهوری خواهان آمریکا معتقدند که واکنش اوباما به شرایط عراق که شهرهایش مورد هجوم شبه نظامیان داعش قرار گرفته و در حال پیشروی به سمت بغداد هستند، بسیار کند بوده است.

سخنان وی اندکی پیش از آنکه رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کند که در حال بررسی تمام گزینه ها برای کمک به عراق است، مطرح شد.

میت رامنی در سخنرانی خود در جمع حدود 300 تن از حامیانش به این نکات اشاره کرد که چه تعداد اتفاق مهم در دوران تصدی اوباما در جهان رخ داده است؛ اینکه سوریه در سال سوم جنگ به سر می برد، کره شمالی آزمایش های هسته‌ای انجام داده است و روسیه شبه جزیره کریمه را به خاک خود الحاق کرده است.

میت رامنی همچنین در رابطه با اظهارات اخیر هیلاری کلینتون که گفته بود خانواده اش در زمان ترک کاخ سفید پس از ریاست جمهوری بیل کلینتون، شکست خورده و در آستانه فروپاشی بودند، گفت که وی هشت میلیون دلار پیش قسط بابت نوشتن کتاب خاطرات خود با عنوان "انتخاب های دشوار" دریافت کرده بود.

رامنی گفت: گمان می کنم که چالش های کلینتون درباره ثروت و یا فقر نباشد بلکه چالش وی سابقه اش به عنوان وزیر امور خارجه آمریکاست. سابقه وی متاسفانه ناکارآمد و فاقد محتواست و من گمان می کنم که در صورتی که وی نامزد ریاست جمهوری سال 2016 شود، اصلی ترین چالش وی این خواهد بود.

انتهای پیام

کد N335546

وبگردی