آفتاب
اخبار امنیتی عراق/

اعزام 7000 داوطلب از شهرک المسیب به موصل برای جنگ با داعش

اعزام 7000 داوطلب از شهرک المسیب به موصل برای جنگ با داعش

اعلام آمادگی حدود 7000 نفر از ساکنان شهرک المسیب در استان بابل برای مقابله با داعش و برگزاری نشست مشترک میان نیروهای امنیتی عراق و سران قبایل در استان الانبار برای سرکوب داعش در این استان از اخبار امنیتی اخیر عراق به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، به گفته برخی منابع در شهرک المسیب واقع در شمال استان بابل تعداد داوطلبان ساکن در این منطقه برای اعزام به موصل و سرکوب عوامل گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش به  حدود 7000 نفر رسیده است.

 این درحالی است که تعدادی از مراجع دینی در عراق روز جمعه نسبت به تحرکات اخیر داعش در مناطق مختلف عراق هشدار داده و از آن به عنوان یک خطر و چالش بزرگ در این کشور یاد کردند.

از سوی دیگر فرمانده عملیاتهای البادیه و الجزیره وابسته به ارتش عراق از تشکیل یک نشست فوق العاده میان ارتش و سران قبایل و عشایر محلی در استان الانبار با هدف مقابله با داعش و سرکوب این گروه تروریستی در این استان خبر داد.

وی همچنین با تأکید بر ادامه عملیات ارتش علیه تروریستهای تکفیری در استان الانبار اظهار داشت که عشایر پیش تر نیز برای همکاری با ارتش عراق برای سرکوب تروریسم در این منطقه اظهار آمادگی کرده اند.

کد N335508

وبگردی