آفتاب

نخست‌وزیر بلغارستان از رای عدم اعتماد پارلمان جان به در برد

نخست‌وزیر بلغارستان از رای عدم اعتماد پارلمان جان به در برد

نخست‌وزیر دولت تکنوکرات بلغارستان از رای عدم اعتماد پارلمان جان به در برد اما از آنجایی که انتظار می رود انتخابات زودهنگام در پاییز برگزار شود، مدت زیادی از عمر دولت وی باقی نمانده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت یکساله "پلامن اورشارسکی"، نخست‌وزیر بلغارستان هفته گذشته پس از آنکه حزب اقلیت ترکها (MRF) دست از حمایت دولت وی کشیدند، تضعیف شد.

رئیس حزب سوسیالیست که اصلی‌ترین حامی اورشارسکی است، اوایل هفته گذشته از وی خواست تا استعفا دهد و تاکید کرد که انتخابات بهترین گزینه‌ی پیش روی کشور است.

انتظار می‌رود که تاریخ دقیق استعفای وی روز سه‌شنبه هفته آتی مشخص شود چرا که در آن روز اصلی ترین احزاب سیاسی بلغارستان قرار است که با رئیس جمهوری این کشور دیدار کنند.

بیشتر احزاب مایل هستند که انتخابات جدید در پاییز برگزار شود و در صورت برگزاری آن این دومین بار طی یکسال خواهد بود که انتخابات برگزار می شود و احتمالا بار دیگر حزب راست میانه GERB قدرت را بدست می گیرد. نخست‌وزیر حزب جی.ای.آر.بی در ماه فوریه 2013 و پس از اعتراضات سراسری مردم که به سطح پایین استانداردهای زندگی و فساد در این کشور فقیر اتحادیه اروپا معترض بودند، استعفا داد.

پس از آن اورشارسکی در ماه مه سال 2013 قدرت را بدست گرفت اما وی نیز با ماه ها اعتراض مردمی روبرو شد که چرا که به گفته معترضان وی نتوانست به وعده‌های خود عمل کند.

انتهای پیام

کد N335290

وبگردی