آفتاب

روحانی/3/: وزارت ارشاد به احزاب و گروه‌ها مجوز تأسیس رسانه بدهد

روحانی/3/: وزارت ارشاد به احزاب و گروه‌ها مجوز تأسیس رسانه بدهد

در ادامه نشست خبری رئیس‌جمهور، خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی از روحانی پرسید "در بدو ثبت‌نام شما و زمانی که شما به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شدید، چالش‌های مختلفی برای دولت شما پیش‌بینی می‌شد؛ این چالش‌ها در حوزه اقتصادی و سیاست داخلی مشخص است. نظر شما در مورد چالش‌هایی که می‌تواند گریبان‌گیر دولت شود و حاشیه‌سازی برخی در این راستا چیست؟"

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا، روحانی در برابر این پرسش، پاسخ داد: همانطور که دولت چند بار پیش از این اعلام کرده، کاملاً از نقد سازنده استقبال می‌کند و خیلی دلش می‌خواهد هرکس حرف می‌زند، با شناسنامه حرف بزند.

وی افزود: برخی نهادها‌،‌ نهادهای ملی هستند و نهادهای ملی نمی‌توانند کار حزبی انجام دهند. همچنین این نهادهای ملی نمی‌توانند اپوزیسیون دولت باشند. این نهادها کارشان خدمت به کل ملت و کشور و جامعه است. دولت، قوه مقننه، قوه قضائیه‌، نیروهای مسلح،‌ شهرداری‌ها، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و صداوسیما، نهادهای عمومی و دولتی هستند.

رئیس‌جمهور در همین راستا تاکید کرد: من به وزارت ارشاد توصیه می‌کنم که به هر حزب و گروهی که دنبال رسانه است، به سرعت مجوز به او داده شود تا معلوم شود که سایت و رسانه متعلق به کدام حزب و گروه است که دارد نقد می‌کند.

روحانی با تاکید دوباره بر اینکه "نباید نهادهای ملی کار حزبی انجام دهند"، افزود: کار رسانه حرفه‌ای کاملا با جنگ روانی متفاوت است و خود من و ما بلدیم که جنگ روانی یعنی چه و کار رسانه‌ای حرفه‌ای چیست.

وی در ادامه گفت: من از همه عزیزان، چه حامیان و چه منتقدان و چه مخالفان خواهش می‌کنم که با روزنامه، سایت و هر وسیله‌ای که شناسنامه‌دار است، به نام حزبشان نقد کنند تا یک وقت از پول بیت‌المال در مسیر دیگر استفاده نشود و خلافی انجام نگیرد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: من به عنوان رئیس‌جمهور و مسئول اجرای قانون اساسی، اگرچه در این سال چیزی نگفتم اما به عنوان وظیفه‌ای که قانون بر عهده من گذاشته است، مطالبی را خواهم گفت. اینکه عده‌ای دولت را در بخش‌های مختلف به چالش می‌کشانند، اگر در این راستا باشد که می‌خواهند ابهامی روشن شود، اشکالی ندارد.

روحانی با بیان اینکه "اگر می‌خواهند نقد کنند و راهی پیش پای دولت بگذارند، خوب است"، اظهار کرد: اما اگر خدای نکرده کسی می‌خواهد سنگ‌اندازی داشته باشد و حرکت ماشین دولت را متوقف کند، این کار شایسته نیست و دولت هم خود را مشغول نخواهد کرد و ما خیلی به حاشیه‌ها تاکید نمی‌کنیم و امیداوریم در مسیری که قانون اساسی مشخص کرده است، حرکت کنیم.

ادامه دارد...

کد N335276

وبگردی