آفتاب

رییس جمهور /10/:اگر قوه قضاییه کسی را محاکمه نکرد، یعنی پاک است

رییس جمهور /10/:اگر قوه قضاییه کسی را محاکمه نکرد، یعنی پاک است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ادامه خبرنگاری از رییس جمهور پرسید که شما و مسوولان اقتصادی تاکید می‌کنید که نرخ تورم کاهش یافته است، اما گرانی مردم را رنج می‌دهد، چه موقعی مردم می‌توانند کاهش تورم را لمس کنند که وی پاسخ داد: مردم همین امروز می‌توانند کاهش تورم را لمس کنند، اما ما ممکن است با مردم اختلاف بیان داشته باشیم ما رشد فزاینده تورم را کنترل کرده‌ایم اکنون ماشین تورم به جای سرعت 100 کیلومتر با سرعت 20 کیلومتر حرکت می‌کند. در سال گذشته در طول دو روز قیمت اجناس تغییر می‌یافت، اما اکنون این تغییر به یک ماه رسیده است.

روحانی با بیان این‌که عنان اسب سرکش تورم را کشیده‌ایم و این اسب اکنون آرام راه می‌رود، اظهار کرد: نرخ تورم به هر حال قابل قبول نیست و این نرخ باید یک رقمی شود، مشکل ما این است که ما می‌خواهیم رونقی ایجاد کنیم که تورمی نباشد و همچنین نمی‌خواهیم دستمان در جیب بانک مرکزی رود قبلا در مسئله مسکن مهر در جیب بانک مرکزی دست کردند و پایه پولی را 40 درصد بالا بردند. رشد بی‌حساب تورم به مسکن مهر مربوط می‌شود در حال حاضر ما می‌توانیم ادعا کنیم که تمام جاده های ایران را اتوبان می‌کنیم و در این راستا از بانک مرکزی هم استقراض کنیم که البته نتیجه آن گرانی هم اجناس می‌شود.

وی در ادامه افزود: ما مراقبیم که پایه پولی کشور بالا نرود و همچنین تصمیمات یک شبه نمی‌گیریم ما جلسات متعدد می‌گذاریم و بحث می‌کنیم و وقتی هم نظر اکثریت جمع با من مخالف باشد، من عقب‌نشینی می‌کنم من در یارانه‌ها نظر دیگری داشتم، ولی تسلیم تصمیم جمع شدم. ما همچنین مراقب هستیم تصمیماتی نگیریم که در اقتصاد کشور تنش ایجاد کند، برای ما آرامش و ثبات بازار اهمیت دارد. مردم از 24 خرداد تا امروز ثبات و آرامش را دیده‌اند البته قیمت اجناس بالا و پایین رفته، ولی جهش یکباره نداشته است.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ما معصوم نیستیم و ممکن است اشتباه کنیم، تصریح کرد: ما وقتی اشتباه می‌کنیم به ملت می‌گویم زیرا دولت از آن ملت است و من خادم ملت هستم کسی که اشتباه خود را نپذیرد هیچگاه ترقی نمی‌کند مردم مطمئن باشند دولت مسائل را با مشورت پیش می‌برد و قول می دهیم تورم را قدم به قدم کاهش بدهیم.

روحانی همچنین افزود: ما در روابط خارجی دشمن تراشی نمی‌کنیم و مردم دیده‌اند که امروز روابط ما با دنیا نسبت به قبل بهبود یافته است، ما قول‌هایی داده ایم که هنوز وقت نکرده‌ایم آنها را برآورده کنیم و باید در ادامه با کمک مردم و سایر قوا آنها را برآورده کنیم تا روزی که همه با هم باشیم من امیدوار هستم. باید سه قوه با هم باشند و هدایت رهبری هم مستمر باشد و آنقدر گذشته را به یاد نیاوریم.

وی در ادامه با بیان این‌که بعضی‌ها آنقدر به پشت نگاه می‌کنند که من می ترسم آنها زمین بخورند، اظهار کرد: حالا زمانی اتفاقی افتاده است که باید از آن بگذریم نباید آنقدر گذشته را به یاد آوریم و باید به جلو نگاه کنیم بعضی ها فقط به پشت نگاه می‌کنند، هرکس جرمی مرتکب شده قوه قضاییه باید او را محاکمه کند، اگر قوه قضاییه وی را محاکمه نکرد، یعنی وی پاک است. آنقدر سایرین متهم نکنیم کسی که اکنون در خیابان راه می رود یعنی گناهی ندارد.

ادامه دارد..

کد N335266

وبگردی