آفتاب

رییس جمهور/12/:عراق با وحدت و یکپارچگی مقابل داعش می‌ایستد

رییس جمهور/12/:عراق با وحدت و یکپارچگی مقابل داعش می‌ایستد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس‌جمهور در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار المیادین مبنی بر این‌که گروهک تروریستی داعش در پیام روشنی جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف قرار داده است و از وزارت اطلاعات نیز شنیده‌ایم که 30 نفر عناصر داعش در ایران دستگیر شده‌اند، واکنش ایران در مقابل تهدیدات این گروهک تروریستی چه خواهد بود و همچنین منظور شما از کسانی که در عراق بعد از انتخابات سلاح را به دست گرفتند، چه کسانی هستند؟ توضیح داد: در عراق انتخاباتی واقع شد که باید بعد از این انتخابات شاهد آرامش بیشتر در کشور می‌بودیم، اما آنهایی که شکست خوردند زمینه را برای ورود گروه‌های مسلح آماده کردند.

روحانی با بیان این‌که داعش قادر نیست موصل را بگیرد، تصریح کرد: داعش چیزی نیست که بتواند موصل را بگیرد، در صورتی که نیروهای موصل به خوبی دفاع می‌کردند پس معلوم است مشکلات دیگر روح و روانی در جمع‌هایی به وجود آمده و آنها زمینه‌سازی کرده‌اند تا شرایطی برای استفاده از این فرصت فراهم آید.

وی با اشاره به این‌که داعش همیشه بین سوریه و مرزهای عراق در تردد بوده است، در رابطه با این‌که عده‌ای از افراد در ایران دستگیر شده باشند، خاطرنشان کرد: بیشتر گروه‌هایی که به القاعده وابستگی دارند، گاهی در مسیر ترددشان در مناطق مرزی ایران دستگیر می‌شوند پس این کار شده است و بعدها هم ممکن است اتفاق بیفتد و این مساله‌ای عادی است که مربوط به امروز نیست.

رییس‌جمهور با بیان این‌که نیروهای اطلاعاتی و مسلح ما کاملا حواس‌شان جمع است، خاطرنشان کرد: نیروهای اطلاعاتی ما به خوبی از کشور دفاع خواهند کرد و ما مطمئن هستیم مردم عراق با وحدت و یکپارچگی‌شان در برابر گروهک تروریستی داعش می‌ایستند.

ادامه دارد...

کد N335263

وبگردی