آفتاب
/در حال تکمیل/

رئیس‌جمهور: در انتخابات 24 خرداد اعتماد عمومی مردم احیا شد

رئیس‌جمهور: در انتخابات 24 خرداد اعتماد عمومی مردم احیا شد

نشست خبری رئیس‌جمهور همزمان با سالروز انتخابات ریاست جمهوری در 24 خرداد 92، دقایقی قبل با حضور جمع کثیری از نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی آغاز شد.


 


رئیس‌جمهور با بیان اینکه "در انتخابات 24 خرداد 92 اعتماد عمومی مردم احیا شد"، اظهار کرد: انتخابات سال گذشته، احیای اعتماد عمومی و سرمایه بزرگ اجتماعی بود.



 


 


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در نشست خبری با نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی افزود: در این سرمایه اجتماعی اولاً مردم به خودشان، به رای و نظر و حضورشان در یک انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز اعتماد کردند و ثانیاً این مردم به نظام خود اعتماد کردند.



 


 


وی ادامه داد: اگر ملتی به نظام و صندوق آرا و دولت خودش اعتماد نداشته باشد و نداند سرنوشت رای او چیست، از صبح زود در صف‌های طولانی نمی‌ایستد و وقتی نوبتش شد با لبخند رای خود را در صندوق نمی‌اندازد و بعد منتظر بماند که از این صندوق چه فردی به عنوان منتخب مردم انتخاب می‌شود.



 


 


رئیس‌جمهور ادامه داد: مردم به انتخابی که کرده بودند اعتماد کردند و اکثریتی که به تدبیر و امید رای دادند در واقع این شعار را باور کردند و پذیرفتند که در جهان امروز تنها میانه‌روی و فاصله گرفتن از افراطی‌گری و خشونت بهبود وضعیت، معیشت مردم و عزت مردم ایران را تضمین و تامین می‌کند.



 


 


روحانی همچنین گفت: انتخابات 24 خرداد نشان داد فشار تحریم‌ها و تهدید‌ها در مسیر اصلی مردم و آرمان‌های این ملت تاثیری نخواهد گذاشت. اگر بالاترین هدف تحریم‌کنندگان و تهدیدکنندگان آن بود که مردم را از نظام جدا کنند، مردم در پای صندوق رای اعلام کردند که از نظام و انقلاب و کشورشان جدا نخواهند شد و در اراده ملت بزرگی که سابقه تمدنی آن به هزاران سال پیش باز می‌گردد و از روز اول پیروزی انقلاب تا امروز در فراز و نشیب‌های مختلف ایستادگی کرده است، این ملت را نمی‌توانند از آرمان‌های مقدسش باز دارند.



 


 


 

24خرداد یک نه بزرگ به تندروهای داخل و خارج بود



 


 


رییس جمهور در ادامه سخنانش با اشاره به این‌که انتخابات 24 خرداد پیامی برای افراط داشت، اظهار کرد: این پیام به افراطیون خارج از کشور بود که فکر می‌کردند با فشار و تهدید ملتی را به زانو در می‌آورند و پیام به افراطیون داخل بود که فکر می‌کردند طرفدار فراوانی دارند و می‌توانند راه افراط و خشونت را طی کنند.در واقع 24 خرداد یک نه بزرگ به تندروهای داخل و خارج بود.



 


 


وی همچنین اظهار کرد: پیام 24 خرداد به جهان این بود که ملت ما راه اعتدال،‌ آشتی، صلح و دوستی،‌ تعامل با جهان و همچنین مسیر توسعه متوازن هماهنگ پایدار را برگزیده‌ و این مسیر، مسیر دائمی برای ملت ایران خواهد بود.



 


 


روحانی با تشکر از رهنمودهای مقام معظم رهبری در جهت شکوهمند برگزار شدن انتخابات 24 خرداد خاطر نشان کرد: اگر رهنمودهای رهبری نبود و ایشان اعلام نکرده بودند، کسانی که از نظام گله دارند ولی به کشور علاقه دارند پای صندوق رای بیایند و اگر نگفته بودند که رهبری یک رای بیشتر ندارد و هیچ کس از این رای اطلاعی ندارد و اگر نگفته بودند رای مردم حق الناس است و اگر نگفته بودند که ما در پی خلق یک حماسه سیاسی هستیم، شاید چنین انتخاباتی را تجربه نمی‌کردیم.



 


 


به گفته وی هوشیاری و بیداری مردم،‌ ارشادات رهبری،‌ عنایات خداوند وتوجهات حضرت ولی عصر دست به دست هم داد و ملت بزرگ ایران توانست پیروز انتخابات 24 خرداد سال 92 باشد.



 


 


رییس جمهور همچنین افزود: این ملت هم در صحنه های بد بدون تردید پیروز می شود و موفق می‌شود همه موانعی که دوستان نادان یا دشمنان پیش پای او گذاشته به کناری بگذارد و راه تعالی را ادامه دهد.



 


 


به گزارش ایسنا، در این نشست خبری، جمعی از اعضای دولت، اساتید دانشگاه و مدیران رسانه‌ای کشور از جمله حسین فریدون دستیار ویژه رئیس‌جمهور، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور، حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور، محمدرضا صادق مشاور رئیس‌جمهور، سماوی رئیس دفتر ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، مدیران عامل خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا، سیدمحمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات، الیاس حضرتی مدیرمسئول روزنامه اعتماد، یونس شکرخواه و محمدجواد حق‌شناس از اساتید دانشگاه، امیر محبیان فعال سیاسی و رسانه‌ای اصولگرا و ... حضور دارند.



 


 


این نشست خبری از شبکه‌های مختلف تلویزیونی از جمله شبکه خبر، پرس تی‌وی، العالم، جام جم و همچنین رادیو ایران بصورت مستقیم پخش می‌شود و امکان لازم برای پخش مستقیم این نشست خبری از چندین شبکه معتبر تلویزیونی فراهم شده است.



 


 


اجرای این برنامه بر عهده محمود احمدی افزادی مجری و کارشناس تلویزیون و پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور است.



 


 


این خبر در حال تکمیل است...



           
کد N335058

وبگردی