آفتاب

تأکید مالکی بر نقش مراجع دینی در حل بحران عراق

تأکید مالکی بر نقش مراجع دینی در حل بحران عراق

نوری مالکی از آغاز عملیات پاک‌سازی شهرهای عراق خبر داد و بر نقش مراجع دینی شیعه و سنی در حل بحران کنونی این کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه السومریه نیوز، نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق با انتشار بیانیه‌ای بر اهمیت بازگرداندن امنیت به کشورش تأکید کرد و از آغاز عملیات پاک‌سازی در شهرهای مختلف برای از میان بردن تروریست‌ها خبر داد.

در همین حال، العالم گزارش داد، ارتش عراق توانست کاروان بزرگی از عناصر مسلح داعش متشکل از 200 خودرو را که عازم سامرا بود، منهدم کند.

بر اساس این گزارش، هزاران عراقی برای مبارزه با داعش، همچنان به مراکز مشارکت داوطلبانه در نقاط مختلف استان‌ها مراجعه می‌کنند.

مرجعیت دینی نجف اشرف از غیرنظامیان عراق خواسته تا هرچه سریع‌تر برای پیوستن به صفوف ارتش عراق داوطلب شوند.

این امر به مرجع شیعیان در نجف اشرف محدود نمی‌شود، بلکه مراجع اهل سنت نیز بر آن تاکید کردند و از عراقی‌ها خواستند تا در مقابل این گروه های مسلح وحدت خود را حفظ کنند.

برخی اطلاعات امنیتی حاکی از آن است که نیروهای نخبه و دستگاه مبارزه با تروریسم به استان موصل رسیده‌اند و نقشه امنیتی خود مبنی بر کنترل جاده‌ها در استان نینوا و تأمین امنیت جاده های ارتباطی میان استان صلاح الدین و استان نینوا را آغاز کردند.

انتهای پیام

کد N334598

وبگردی