آفتاب

درخواست هیلاری کلینتون از دولت امریکا در مورد عراق

درخواست هیلاری کلینتون از دولت امریکا در مورد عراق

هیلاری کلینتون اعلام کرد، مادامی که پیش‌شرط‌های مورد نظر محقق نشود، آمریکا باید حمایت نظامی از عراق را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری بی‌.بی‌.سی، هیلاری کلینتون وزیر خارجه پیشین آمریکا گفت که نوری المالکی نخست‌وزیر عراق باید در ابتدا نشان می‌داده که فردی "فراگیر" است.

اظهارات کلینتون پس از آن مطرح شد که باراک اوباما رییس‌جمهوری آمریکا گفته بود که این کشور در حال بررسی "تمام گزینه‌ها" درخصوص عراق است.

کلینتون افزود که پیش از آنکه کمک نظامی برای عراق فراهم شود، مالکی باید تمایل خود به اینکه وی رهبر رهبر کل عراقی‌ها و نه بخش کوچکی از کشور است را به طور علنی نشان می‌داده است.

همچنین درخصوص روسیه، کلینتون این نظر مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه می‌تواند هرگونه نگرانی مشروعی درخصوص اوکراین را داشته باشد، رد کرد.

وی گفت: پوتین با سوءاستفاده از مساله انرژی در حال توطئه علیه آزادی مردم شرق و مرکز اروپا است.

کلینتون گفت: روسیه می‌تواند یک کشور عالی واقعی و نه یک قلدر باشد. نه اینکه به گاز و نفت خود متکی باشد و از آن برای ارعاب همسایگانش استفاده کند.

وی همچنین از بهبود مجدد روابط با روسیه در زمان تصدی بر پست خود به عنوان یک «ضربه عالی» یاد کرد.

کلینتون گفت: این مساله به آمریکا اجازه داد تا از لحظه استفاده کند. در آن زمان دیمیتری مدودف رییس‌جمهور بود و درخصوص انتقال نیروی نظامی آمریکا به افغانستان حمایت می‌شد.

کلینتون در پاسخ به سوالی درباره رفراندوم درخصوص استقلال اسکاتلند در ماه سپتامبر گفت: من از اینکه اسکاتلند از انگلیس جدا شود متنفرم و امیدوارم این اتفاق نیفتد.

وی هم‌چنین درخصوص برنامه‌های سیاسی‌اش گفت که هنوز برای مبارزات ریاست جمهوری آماده نیست.

وی افزود که تجربیاتش در کاخ سفید موجب کاهش علاقه‌اش به سیاست نشده است.

انتهای پیام

کد N334367

وبگردی