آفتاب
امامی کاشانی در خطبه نماز جمعه:

ملت عراق در برابر داعش اتحاد داشته باشد

ملت عراق در برابر داعش اتحاد داشته باشد

اگر دفاع کردیم مساجد و مراکز خداپرستی باقی خواهد ماند اما اگر دفاع نباشد و دچار اختلاف و مشکلات شویم، همه چیز از دست می‌رود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران از ملت عراق خواست تا با توکل برخدا، اتحاد و مقاومت در مقابل داعش ایستادگی کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا حجت الاسلام آیت الله امامی کاشانی در خطبه های دوم نماز جمعه تهران ضمن توصیه به تقوا گفت: در شرایطی جامعه اسلامی و نظام جمهوری اسلامی برپاشد که از روز اول ما با مشکلاتی روبرو بودیم اما با توجه به مقام ولایت تمام این توطئه‌ها از میان رفت.
وی افزود: امروز هم دشمن نسبت به نظام جمهوری اسلامی طمع دارد ولی به حمد خدا بیداری ملت با انسجام مردم همه توطئه‌ها را به زباله‌دان‌های تاریخ می‌اندازد و کسانی که پشت پرده این توطئه‌ها هستند چیزی جز بی‌آبرویی برای آنها باقی نخواهدماند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه امروز این توطئه‌ها به کشورهای دیگری وارد شده است گفت: درسوریه این گروه‌های خدانشناس با ذلت به عنوان گروه های تکفیری حرکت کردند و امروز هم با نام گروه داعش وارد عراق شده‌اند. مردم عراق برای مقابله با آنها جز توکل بر خدا، اتحاد، مقاومت و دفاع چاره دیگری ندارند قطعا خدا نیز آنها را کمک خواهد کرد.
وی ادامه داد: اگر دفاع کردیم مساجد و مراکز خداپرستی باقی خواهد ماند اما اگر دفاع نباشد و دچار اختلاف و مشکلات شویم، همه چیز از دست می‌رود.
امامی کاشانی با اشاره به سخنرانی پیش از خطبه‌های وزیر اطلاعات گفت: تقاضای توفیق برای سربازان گمنام امام زمان (عج) را دارم و از پیشگاه خدا طلب علو مقام برای شهدای موتلفه نظیر شهید بخارایی، شهید امانی، شهید نیک نژاد،‌شهید هرندی وشهید سعیدی را می‌کنیم.
وی ضمن طلب عافیت برای آیت الله مهدوی کنی یادآور شد: ایشان از فضلای برجسته قم بود که از روز اول با مبارزات امام (ره) همراه بود و پس از امام نیز شخصیت ایشان نسبت به رهبری برای همه معلوم است.
امامی کاشانی درپایان خطبه های دوم نماز جمعه خطاب به ملت عراق چند سطر به عربی قرائت کرد.
خطیب موقت جمع تهران در خطبه های اول خود نیز ضمن تبریک ایام شعبانیه عنوان کرد: ولادت امام عصر(عج) نه تنها موجب اتحاد شیعه امامیه است بلکه بسیاری از اهل سنت نیز بر این عقیده هستند بعضی از آنها در شبه قاره هند واندوزی و مصر سکونت دارند و معتقدند که امام عصر(عج) یعنی فرزند امام عسگری(ع) همانطور که شیعه می گوید در غیبت است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: به طور کلی انتظار فرج و جشن هایی که برای این مناسبت برگزار می شود برای خودسازی، داشتن امید به آینده ومایوس نشدن از ظلم وفساد و سوم تفکر جامعه نگری است.

کد N334289

وبگردی