آفتاب

نماینده آلمانی:آلمان بایددرصادرات سلاح به کشورهای عربی بازنگری کند

نماینده آلمانی:آلمان بایددرصادرات سلاح به کشورهای عربی بازنگری کند

برلین - ایرنا - نماینده ارشد حزب چپ ها در پارلمان آلمان بروز خشونت های اخیر توسط گروه تروریستی داعش در عراق را دلیل محکمی برای تجدید نظر دولت این کشور در صادرات تسلیحات به کشورهای عربی منطقه خاورمیانه و حوزه خلیج فارس دانست.

به گزارش ایرنا،ˈیان فان آکنˈ،رییس فراکسیون حزب چپ ها در مجلس،با اشاره به اقدامات تروریستی اخیر در کشور عراق، گفت: دولت آلمان با صادرات تسلیحاتی خود به برخی کشورهای عربی منطقه در به وجود آمدن چنین وضعیتی درعراق مقصر است.

این نماینده مجلس در مصاحبه با روزنامه زاربروکر سایتونگ گفت:صادرات تسلیحاتی آلمان به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس موجب تقویت موج جدید خشونت ها در منطقه از جمله عراق شده است.

یان فان آکن یادآور شد: قطر و عربستان سعودی که اسلام گرایان افراطی در سوریه و عراق راحمایت و پشتیبانی می کنند جزو بزرگترین وارد کنندگان سلاح از آلمان هستند و این سلاح امروز توسط گروه های تروریستی مورد استفاده قرار می گیرد.

این نماینده حزب چپ ها در مجلس آلمان تاکید کرد:افزایش خشونت ها در منطقه،ضرورت تجدید نظر دولت آلمان در مواضع خود درمورد صادرات تسلیحاتی به کشورهای این منطقه را دو چندان می کند.

اروپام** 2051** 1701 ** 1064
کد N334073

وبگردی