آفتاب
معاون دانشجویی وزارت بهداشت خبر داد

فعالیت 500 کانون فرهنگی و هنری در دانشگاه‌های علوم پزشکی

فعالیت 500 کانون فرهنگی و هنری در دانشگاه‌های علوم پزشکی

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت درباره فعالیت‌های این معاونت جهت افزایش مشارکت دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی گفت: با توجه به اینکه دانشجویان علوم پزشکی در رشته‌های مختلف علایق مختلفی دارند برای جذب حداکثری این دانشجویان لازم است برنامه‌های متنوع در نظرگرفته شود.

دکتر آیتی در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی کشور یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت برای گسترش عرصه فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی این وزارتخانه است، اظهارکرد: این جشنواره تنها 10 هزار دانشجوی علوم پزشکی را از مجموع 170 هزار دانشجوی وزارت بهداشت جذب می‌کند و لازم است برای فعالیت سایر دانشجویان نیز برنامه‌های دیگری در نظرگرفته شود.

به گفته وی المپیاد ورزشی دانشجویان علوم پزشکی در 12 رشته ورزشی از دیگر برنامه‌های وزارت بهداشت در حوزه‌های فرهنگی است که حدود 20 هزار دانشجوی علوم پزشکی هر ساله در آن با یکدیگر رقابت می‌کنند.

آیتی با تأکید بر اینکه جشنواره کشوری قرآن و عترت نیز در سال جاری از سوی وزارت بهداشت برگزار خواهد شد، افزود: سال گذشته در این جشنواره نیز حدود 8 هزار دانشجوی علوم پزشکی شرکت کردند که انتظار می‌رود امسال تعداد بیشتری از دانشجویان علوم پزشکی جذب این جشنواره شوند.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به تشکل‌های دانشجویی مختلف واقع در دانشگاه‌های علوم پزشکی خاطرنشان کرد:‌ معمولا حدود 8 تا 10 درصد دانشجویان علوم پزشکی دراین نوع تشکل‌ها فعالیت‌های دانشجویی و فرهنگی متعددی دارند، از سوی دیگر کانون‌های فرهنگی ادبی و هنری نیز در کنار تشکل‌ها و رشته‌های مختلف فرهنگی فعالیت می‌کنند.

وی در این‌باره تصریح کرد: در حال حاضر حدود 500 کانون فرهنگی و هنری در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در رشته‌های مختلف شعر و ادب، نجوم، فیلم و عکس و تئاتر وجود دارند.

انتهای پیام

کد N333991

وبگردی