آفتاب

نجفی: از نیمه دوم سال شاهد جهش صادراتی خواهیم بود

نجفی: از نیمه دوم سال شاهد جهش صادراتی خواهیم بود

مشاور رئیس جمهور گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امیدوارم از نیمه دوم سال شاهد یک جهش در عرصه صادرات کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، محمد علی نجفی اظهار کرد: در حال تعریف بازارهای جدیدی برای صادرات هستیم و امیدوارم از نیمه دوم امسال شاهد یک جهش در صادرات کشور باشیم.

وی با بیان این‌که عملکرد هشت ساله دولت اخیر صرف نظر از نیت خیری که وجود داشته است به هیچ عنوان قابل دفاع نیست، به ارایه آماری در خصوص نرخ تورم، بیکاری و رشد اقتصادی نامطلوب در دولت گذشته پرداخت و اظهار کرد: یک برنامه 2.5 ساله برای عبور کشور از بحران و آماده‌سازی برای توسعه در دستور کار است که در حال حاضر با گذشت 10 ماه از این برنامه بارقه‌هایی از بهبود شرایط اقتصادی در کشور دیده می‌شود.

نجفی ادامه داد: همچنین یک برنامه پنج ساله به عنوان برنامه ششم توسعه نیز در نظر گرفته شده است که به نظر من اجرای این برنامه هفت سال و نیمه آثار مثبتی را برای کشور در پی خواهد داشت.

دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تورم، رکود، اشتغال، رانت و فساد اقتصادی و فاصله طبقاتی و فقر در جامعه را پنج مشکل مهم کشور مطرح کرد و گفت: این مسائل در ستاد بررسی می‌شود و طبق برنامه‌ریزی انجام شده پس از این هفت سال این مشکلات حل خواهد شد.

مشاور رئیس جمهور تصریح کرد: طی دو ماه آینده برنامه دولت برای خروج از رکود اعلام شده و به اجرا درخواهد آمد.

نجفی با بیان این‌که اعتقاد دولت آماده‌ساختن میدان اقتصاد برای بخش خصوصی است، گفت: دولت تمام تلاش خود را برای حضور پررنگ بخش خصوصی خواهد کرد؛ چرا که در صورت فعالیت بخش خصوصی در اقتصاد منافع آن نصیب دولت هم می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چرا آقای روحانی در سفرهای خارجی، فعالان بخش خصوصی را با خود همراه نمی‌کند، اظهار کرد: برنامه‌ای برای حضور تیم‌های 150 نفره در سفرهای خارجی نداریم.

انتهای پیام

کد N333668

وبگردی