آفتاب

روسیه پیش‌نویس یک قطعنامه جدید در مورد اوکراین را ارائه ‌می‌کند

روسیه پیش‌نویس یک قطعنامه جدید در مورد اوکراین را ارائه ‌می‌کند

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که کشورش در صدد است پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در شورای امنیت مطرح سازد که براساس آن خواهان اجرای نقشه راهی شود که سازمان امنیت و همکاری اروپا براساس بیانیه ژنو در 17 آوریل جهت حل و فصل بحران در اوکراین با آن موافقت کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با خبرنگاران عنوان داشت: ما ویتالی چورکین نماینده روسیه در سازمان ملل را مکلف کردیم که پیش‌نویس قطعنامه‌ای پیرامون اوضاع اوکراین در شورای امنیت مطرح کند چرا که بی‌نتیجه ماندن تلاش‌ها جهت پایان دادن به خشونت‌ها در اوکراین باعث نگرانی روزافزون ما است.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه اظهارکرد: هدف از این پیش‌نویس قطعنامه این است که طرف اوکراینی به سمت اجرای بندهای نقشه راه سوق داده شود.

وی درخصوص اعزام نیروهای حافظ صلح به اوکراین گفت: مسکو این مساله را طرح نمی‌کند چرا که بر این باور است که اوضاع تا به این حد خطرناک نشده است.

لاوروف تصریح کرد: ما همچنان امیدوار هستیم که سخنان پترو پوروشنکو رئیس‌جمهور اوکراین در خصوص توقف خشونت‌ها و آغاز مذاکرات عملا اجرایی شود. این اطمینان همچنان وجود دارد و می‌توان در حال حاضر از آن استفاده کرد. توپ در زمین طرف‌های اوکراینی است.

این مقام روسی اظهار کرد: ما می‌دانیم که نیروهای دفاع مردمی در جنوب شرق اوکراین آماده آتش‌بس هستند اما براساس قوانین و اصول باید مسئولان کی‌یف گام نخست را بردارند.

وی درخصوص مذاکرات گاز با اوکراین نسبت به سخنان کمیسیونر اتحادیه اروپا در امور نیرو درخصوص لزوم آغاز مذاکرات میان روسای جمهور روسیه و اوکراین درخصوص گاز اظهار تعجب کرد.

انتهای پیام

کد N333643

وبگردی