آفتاب

رایزنی‌های ظریف با دبیرکل سازمان ملل و همتایانش درباره تحولات عراق

رایزنی‌های ظریف با دبیرکل سازمان ملل و همتایانش درباره تحولات عراق

وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و وزرای خارجه کشورهای ترکیه، قطر و امارات، بر ضرورت وحدت اسلامی، اقدام مشترک و هماهنگ در مقابله با تروریسم و حمایت از دولت و ملت عراق در برابر موج رو به رشد حملات تروریست‌ها تاکید کرد.

وزیر امور خارجه در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک کشورمان در خصوص تحولات عراق، عصر پنجشنبه طی تماس‌های تلفنی متعدد با برخی از شخصیت‌های بین‌المللی و همتایان خود از کشورهای مختلف گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل ضمن هشدار نسبت به ماهیت فرامرزی تروریسم تکفیری، بر مسئولیت این سازمان در حمایت جدی و موثر از دولت و ملت عراق در مقابله با تروریسم تاکید کرد.

وی همچنین در گفت‌وگو با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و وزرای خارجه کشورهای ترکیه، قطر و امارات، بر ضرورت وحدت اسلامی، اقدام مشترک و هماهنگ در مقابله با تروریسم و حمایت از دولت و ملت عراق در برابر موج رو به رشد حملات تروریست‌ها تاکید کرد.

در این گفت‌وگوها شخصیت‌ها و مقام‌های یادشده، ضمن قدردانی از وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نسبت به تماس برقرار شده و اعلام اشتراک نظر با وی در زمینه خطر فراگیر و جهانشمول تروریسم، دیدگاه‌های خود را در باره مسایل جاری عراق و نحوه کمک به این کشور به منظور پشت سر نهادن شرایط خطیر کنونی بیان کردند.

کد N333575

وبگردی