آفتاب

کاپیتان های تیم ملی در جام جهانی چه کسانی بوده اند؟/نکونام نخستین کاپیتان استقلالی تیم ملی

کاپیتان های تیم ملی در جام جهانی چه کسانی بوده اند؟/نکونام نخستین کاپیتان استقلالی تیم ملی

در سه دوره حضور تیم ملی ایران در جام جهانی، 5 بازیکن افتخار کاپیتانی تیم ملی را در مهم ترین تورنمنت فوتبال دنیا بدست آورده اند.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم ملی در سه دوره حضور در جام جهانی 9 بازی انجام داده است که علی پروین، نادر محمدخانی، احمدرضا عابدزاده، علی دایی و یحیی گل محمدی بازوبند کاپیتانی تیم ملی را بر بازو بسته اند. در جام جهانی 1978 علی پروین در سه دیدار مقابل هلند، اسکاتلند و پرو کاپیتان تیم ملی بود و رود کرول (هلند)، آرچی گمیل (اسکاتلند) و هکتور چومپیتاز (پرو) نیز کاپیتان های تیم های حریف بودند. در جام جهانی 1998 در بازی اول مقابل یوگسلاوی، نادر محمدخانی با دراگان استویکوویچ مراسم آغاز بازی را برگزار گرد و در دو بازی مقابل آمریکا و آلمان نیز عابدزاده با توماس دالی و یورگن کلینزمان مقابل هم قرار گرفتند. در جام جهانی 2006 نیز در دو بازی مقابل مکزیک و آنگولا، علی دایی کاپیتان تیم ملی بود که نفرات مقابل او در تیم های حریف رافائل مارکز و فابریس آکووآ بودند. در بازی با پرتغال نیز یحیی گل محمدی بازوبند را بر بازو بست و با فیگو دست داد تا بازی آغاز شود.

نکته جالب اینکه هر 5 کاپیتان تیم ملی در جام های جهانی قبل از اینکه بازوبند کاپیتانی را بر بازو ببندند، پیراهن پرسپولیس را بر تن کرده اند. اما در این دوره جواد نکونام کاپیتان تیم ملی است که سابقه بازی در پرسپولیس را ندارد و اتفاقاً اولین کاپیتان استقلالی تیم ملی در جام جهانی است. باید دید نکونام می تواند با بستن بازوبند کاپیتانی حداقل در 4 بازی رکورد پروین را بشکند یا نه.

 

251 251

کد N333354

وبگردی