آفتاب

آلمان بر ضرورت مقابله با اقدامات تروریستی داعش در عراق تأکید کرد

آلمان بر ضرورت مقابله با اقدامات تروریستی داعش در عراق تأکید کرد

برلین- ایرنا- وزیر امور خاجه آلمان با هشدار نسبت به افزایش هرج و مرج در منطقه خاورمیانه به خاطر اقدامات افراط گرایان و خشونت طلبان در عراق بر ضرورت مقابله با این گونه اقدامات تأکید کرد.

به گزارش ایرنا، فرانک والتر اشتاین مایر روز پنج شنبه در گفت وگو با روزنامه بیلد خاطرنشان کرد: پیش روی گروه های تروریستی اسلامگرا در عراق و ادامه اقدامات خشونت طلبانه علاوه بر ایجاد هرج و مرج در این کشور ثبات و آرامش کل منطقه را خطر خواهد انداخت.

اشتاین مایر وضع امروز در عراق را بسیار نگران کننده خواند و افزود: درگیری ها در عراق می تواند کل منطقه را که به خاطر بحران سوریه توازن خود را از دست داده است، بیشتر درگیر خشونت و افراطی گری کند.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین در پاسخ به سؤالی درخصوص احتمال دخالت نظامی ناتو در عراق، با اشاره به برگزاری نشست اضطراری ناتو بعد از اشغال کنسولگری ترکیه در موصل، گفت:آنکارا هنوز درخواستی مبنی بر کمک نظامی از ناتو ارائه نکرده است.

حملات نظامی گروهک تکفیری داعش به شهرهای سامرا، موصل، تکریت و برخی از دیگر شهرهای عراق و قتل عام مردم و غارت اموال عمومی در این کشور موجی از نگرانی و ناامنی را در جامعه بین المللی ایجاد کرده و واکنش های متعددی را به همراه داشته است.

اروپام**2051**1701**1504
کد N333339

وبگردی