آفتاب

درخواست روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا برای برقراری آتش بس در اوکراین

درخواست روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا برای برقراری آتش بس در اوکراین

تهران-ایرنا- وزیر امور خارجه روسیه، اولویت اصلی در بحران اوکراین را برقراری آتش بس فوری دانست و سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز بر همین درخواست تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت: اقدام اولیه در مورد بحران اوکراین متوقف کردن خشونت ها و آغاز مذاکرات در تمامی مناطق این کشور است.

وی تصریح کرد که روسیه و اوکراین همچنان به حفظ تماس های خود در سطوح و قالبهای گوناگون با هدف توقف فوری خشونت ها و آغاز مذاکرات ادامه می دهند.

در همین حال، لمبرتو زانیر دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا که در روسیه بسر می برد از تمامی طرفهای درگیر در اوکراین خواست که به درگیری ها پایان داده و وارد مذاکره شوند.

این مقام سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت که این سازمان در روند مذاکرات با تمامی طرفهای درگیر در بحران اوکراین قرار داشته است.

از سوی دیگر، خبرگزاری شینهوا گزارش داد که یکی از مقامات ارشد نظامی اوکراین روز پنج شنبه اعلام کرد که این کشور در پاسخ به تنش ها در شرق اوکراین هزینه های دفاعی خود را در سال 2014 تا 22 درصد افزایش داده است.

سرگئی وینیک معاون مدیرکل امور مالی وزارت دفاع اوکراین گفت: امروز کل بودجه وزارت دفاع این کشور 1.72 میلیارد دلار است.

این مقام نظامی اوکراین تصریح کرد که بودجه های مازاد برای تجهیزات نظامی، خرید سوخت و مهمات برای نیروهای نظامی اوکراین و همچنین عملیاتهای ارتش در شرق کشور اختصاص می یابد.

رسانام**9234**1551
کد N333232

وبگردی