آفتاب

راسموسن: ناتو در عراق مداخله نمی کند

راسموسن: ناتو در عراق مداخله نمی کند

تهران-ایرنا- دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) روز پنج شنبه اعلام کرد که وی لزومی برای ایفای نقش این سازمان در عراق پس از حملات اخیر شبه نظامیان داعش و به گروگان گرفته شدن 80 شهروند ترکیه نمی بیند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آندرس فوگ راسموسن در یک کنفرانس خبری در مادرید پایتخت اسپانیا خشونتهای صورت گرفته از سوی گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) را در روزهای اخیر در عراق محکوم کرد و خواستار آزادی گروگان های در بند شبه نظامیان این گروه از جمله دیپلماتهای ترکیه شد.

راسموسن گفت: ˈما از گروگان گیران می خواهیم تا این گروگان ها را فورا آزاد کنند. معتقدیم هیچ چیز این اقدامات جنایتکارانه را توجیه نمی کند.ˈ

وی افزود:ˈناتو در عراق مداخله نخواهد کرد اما با دقت نظاره گر اوضاع در این کشور است و از همه طرفها می خواهیم به خشونت ها در عراق پایان دهند.ˈ

سفرای ناتو روز گذشته به درخواست ترکیه نشست فوق العاده ای را در مورد اوضاع عراق برگزار کردند.

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز پنج شنبه وارد اسپانیا شد و قرار است با مقامات این کشور در مورد مهمترین تحولات جهانی گفت و گو کند.

وی قرار است در این سفر با ˈخوان کارلوس ˈ پادشاه اسپانیا - که تا چند روز دیگر سلطنت را به پسرش واگذار می کند- و دیگر مقامات این کشور جنوب غربی اروپا رایزنی داشته باشد.

رسانام**9234**1551
کد N333213

وبگردی