آفتاب

نور باران حریم قدس رضوی در شب زایش نور/ امشب بارگاه ثامن الحجج(ع) مامن عاشقان منتظر است

نور باران حریم قدس رضوی در شب زایش نور/ امشب بارگاه ثامن الحجج(ع) مامن عاشقان منتظر است

مشهد - خبرگزاری مهر: امشب در شب زایش نور حریم قدس رضوی نور باران می شود و عاشقان منتظر برای آمدن مهدی موعود تا صبح به احیا می نشینند.

به گزارش خبرنگار مهر، امشب مشهد الرضا(ع) حال و هوای عجیبی دارد ... بارگاه منور رضوی امشب مامن عاشقان و دل سوختگانی است که در انتظار آمدن یگانه منجی عالم بشریت مهدی موعود به احیا می نشینند.

امشب آوای قدسی کمیل و زیارت امام حسین(ع) تا سحر با منتظران هم نوا می شود و در صحن و سرای پرواز فرشتگان به ملکوت می رسد.

شب نیمه شعبان در شهر امام رضا(ع) شور شوق خاصی بر پا است، از چند روز قبل از این شب آسمانی تمام کوچه خیابان ها چراغانی و گل آرایی شده و امشب را مردم تا خود صبح بیدار مانده و برای آمدن منتقم کربلا دست به آسمان دراز می کنند و خدا هم ضمانت کرده که دست های ملتمس دعا را در این شب بی جواب بر نگرداند.

حرم مطهر رضوی هم که از روز های قبل محیای این شب قدسی شده بود در این شب نور باران می شود.

مدیر امور روشنایی و خدمات اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی می گوید: حرم مطهر رضوی با 35 هزار لامپ  LED2 وات در رنگ‌های زرد، قرمز و سبز آذین ‌بندی و چراغانی شده است.

محمد ظریف راد عنوان می کند:  نورآرایی ویژه‌ای نیز در صحن مطهر آزادی انجام شده و 380 هزار LED بسیار کم مصرف، همراه با یک لوستر بزرگ با ارتفاع پنج متر و قطر 70/3 متر و چهار لوستر کوچک با ارتفاع دو متر و قطر 1.60 جلوه‌ای زیبا و بدیع را خلق کرده است.

وی عنوان می کند: امشب حرم مطهر رضوی، رواق‌ها و مسجد گوهرشاد به وسیله بیش از هزار و 300 دستگاه جار و لوستر و نورافشانی با بیش از 30 هزار شعله لامپ (20 هزار و 500 لامپ کم مصرف) با همکاری 100 نیروی افتخاری و 33 نیروی تعهد خدمت انجام می‌شود.

اما پیامبر(ص) شب نیمه شعبان را افضل شب ها بعد از لیله القدر دانسته اند و بر به جای آوردن غسل برای تخفيف گناهان تاکید کرده اند.

همچنین احيا اين شب است به نماز و دعا و استغفار بسیار سفارش شده است  چنانچه امام زين العابدين(ع) فرمودند هر كه احيا دارد اين شب را نميرد دل او در روزى كه دلها بميرند.

همچنین بر خواند زيارت حضرت امام حسين (ع) و خواندن دعاى كميل هم برای آورزش و برآورده شدن حاجات در این شب  بسیار تاکید شده است.

کد N333149

وبگردی