آفتاب
آخرین تحولات امنیتی عراق/

ابوالولید برای تروریستها خط و نشان کشید/ انتقادات شدید از ائتلاف اسامه النجیفی

ابوالولید برای تروریستها خط و نشان کشید/ انتقادات شدید از ائتلاف اسامه النجیفی

ابوالولید فرمانده نیروهای امنیتی عراقی در منطقه تلعفر از وجود یک راهبرد جدید برای رویارویی با نیروهای داعش در استان نینوا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه عراقی السومریه نیوز، "ابوالولید" فرمانده نیروهای امنیتی منطقه تلعفر در استان نینوا (70 کیلومتری موصل) در اظهاراتی از راهبرد جدید مواجهه با نیروهای داعش سخن گفت.

وی تاکید کرد: ما راهبرد جدید را علیه داعش به اجرا گذاشته ایم و در همین راستا با نیروهای عشایری برای حفظ امنیت همکاری داریم.

ابوالولید که از فرماندهان باسابقه و مشهور ارتش محسوب می شود در ادامه تاکید کرد: هر جاکه نیروهای داعش را بیابیم، آنها را سرکوب و نابود خواهیم کرد.

در تحولی دیگر، جریانهای سیاسی عراقی از جمله ائتلاف دولت قانون به ریاست "نوری المالکی" و ائتلاف المواطن به ریاست "عمار حکیم" ائتلاف متحدون را مسئول عدم تکمیل حدنصاب پارلمان و عدم تصویب قانون وضعیت فوق العاده دانستند.

ریاست ائتلاف متحدون برعهده اسامه النجیفی است که به عنوان رئیس پارلمان عراق نیز فعالیت می کند. "اثیل النجیفی" بردار وی نیز که به عنوان استاندار نینوا فعالیت می کرد نیز اخیرا با گریختن به کردستان عراق بیانیه ای صادر کرده و مردم را به همکاری با گروههای تروریستی فراخوانده است. پیش از این منابع عراقی درباره روابط نزدیک اسامه النجیفی با شخصیتهای معلوم الحالی همچون "طارق الهاشمی" معاون فراری رئیس جمهوری عراق و برخی دیگر جریانهای افراطی ضد دولت عراق منتشر کرده بودند.

ائتلاف دولت قانون نیز در پاسخ به کارشکنیهای درخواست احتمالی نوری المالکی نخست وزیر عراق از دادگاه عالی قانون اساسی عراق برای تصویب قانون وضعیت فوق العاده را حق وی دانستند.

کد N333141

وبگردی