آفتاب
گزارش خبرنگار ایسنا از برزیل

سائوپائولو به رنگ جام‌جهانی درآمد

سائوپائولو به رنگ جام‌جهانی درآمد

سائوپائولو در فاصله چند ساعت مانده تا آغاز بیستمین دوره جام‌جهانی، رنگ و بوی این رقابت‌ها را به خود گرفته است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از برزیل، تا ساعاتی دیگر با دیدار تیم‌های برزیل و کرواسی، جام‌جهانی 2014 آغاز می‌شود. برخلاف پیش‌بینی هواشناسی برزیل، هوای سائوپائولو از صبح روز برگزاری نخستین دیدار جام جهانی ابری و بارانی بود.

در اطراف ورزشگاه محل افتتاحیه رقابت‌ها هم ترافیک شدیدی حکمفرماست و انبوهی از خودروها در نزدیکی ورزشگاه سائوپائولو در رفت و آمد هستند.

این شهر از شب گذشته حال و هوای جام جهانی را به خود گرفته است. در گوشه و کنار شهر مردمی را می‌توان دید که با به تن کردن پیراهن زرد رنگ برزیل، به حمایت از تیم ملی کشورشان می‌پردازند. این در حالی است که تا پیش از شب گذشته، چنین جوی در شهر حکمفرما نبود اما به یکباره در گوشه و کنار شهر می‌توان پرچم‌های برزیل را برافراشته دید.

پیش از این گزارش شده بود که احتمال دارد اعتصاب بخش‌هایی از سائوپائولو را در آغاز جام‌جهانی فرا گیرد اما تاکنون خبری از این مورد گزارش نشده است. رسانه‌های برزیلی به بایکوت این دست خبرها می‌پردازند و تنها از رسانه‌های عمدتا غربی می‌توان خبرهایی از اعتصاب و تظاهرات را شنید. رسانه‌های برزیلی در این میان تنها به بیان زیبایی‌ها می‌پردازند.

خبرنگاران اعزامی ایران به جام‌جهانی بیستم فوتبال، صبح روز مسابقه افتتاحیه جام‌جهانی در دیداری دوستانه برابر جوانان برزیلی قرار گرفتند و در پایان بازی را با نتیجه 2 بر یک به میزبانان اهل آمریکای جنوبی خود واگذار کردند.

خبرنگاران کمتر از یک ساعت دیگر راهی ورزشگاه سائوپائولو می‌شوند تا دیدار نخست جام‌جهانی فوتبال را از نزدیک تماشا و خبرها از این بازی را مخابره کنند.

انتهای پیام

کد N333120

وبگردی