آفتاب
در پاسخ به درخواست کمک عراق/

آمریکا: به عراق کمک می کنیم/ المالکی نخست وزیر خوبی نیست

آمریکا: به عراق کمک می کنیم/ المالکی نخست وزیر خوبی نیست

آمریکا در ادامه سیاست برخورد دوگانه با تروریسم در پاسخ به درخواست کمک نخست وزیر عراق از این کشور وعده کمک های نامشخصی را داد و در عین حال از نوری المالکی انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فاکس نیوز، در پی انتشار خبری مبنی بر درخواست نوری المالکی نخست وزیر عراق از کاخ سفید برای حمله هوایی به نیروهای گروه تروریستی داعش در عراقف کاخ سفید اعلام کرد فقط به ارسال کمک تجهیزاتی اکتفا می کند.

در این گزارش آمده است، آمریکا در حال آماده شدن برای ارسال کمک به عراق برای مقابله با پیشرفت های گروه داعش است.

در ادامه این گزارش که بیانگر رویکرد دوگانه آمریکا در مبارزه با تروریسم است آمده است، با وجود درخواست کمک دولت نوری مالکی از آمریکا برای کمک به سرکوب تروریسم در عراق اما دولت اوباما حمایت غیرقاطعی را از او به عمل آورده است.

همچنین در این مطلب آمده است نه تنها کمک اوباما به مالکی سست و غیر قاطع بوده است بلکه شماری از نماینده های کنگره حتی ادامه ماندن وی در راس قدرت در عراق را هم زیر سوال برده اند.

باب کروکر از اعضای جمهوری خواه کمیته روابط خارجی سنا در این خصوص با ناموفق خواندن نوری مالکی در ایجاد همگرایی بین شیعیان و سنی های عراق گفت: او قطعا نخست وزیر خوبی نبوده است.

باب منندز نیز از چهره های افراطی سنا با حمایتی سست از مالکی در برابر تروریسم گفت: من نمی دانم که آیا او (مالکی) دوباره نخست وزیر شود یا نه اما بهتر است او تصمیم گیری در این خصوص را به ائتلاف واگذار کند.

جن پساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در پاسخ به درخواست عراق برای کمک به این کشور برای مقابله با تروریسم بدون اشاره به نوع کمک آمریکا به این کشور گفت آمریکا به عراق برای مقابله با مهاجمان کمک های جدیدی خواهد کرد.

وی نیز هم راستا با برخی چهره های تندروی سنا به انتقاد از نوری مالکی پرداخته و گفت: اوضاع بسیار وخیم است، کارهای زیادی است که مالکی می تواند در عراق انجام دهد.

یک مقام آمریکایی هم که خواسته است نامش فاش نشود با اشاره به درخواست نوری مالکی برای مداخله هوایی علیه تروریست ها با استفاده از پهپاد گفت: هنوز در این باره تصمیمی گرفته نشده است.

کد N333059

وبگردی