آفتاب

صربستان و ترکیه طرح همکاری نظامی امضا کردند

صربستان و ترکیه طرح همکاری نظامی امضا کردند

بلگراد- ایرنا- نمایندگان وزارتخانه های دفاع صربستان و ترکیه روز پنجشنبه در بلگراد طرح همکاری های نظامی دوجانبه برای سال 2014 میلادی امضا کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت دفاع صربستان، ˈمیلان کونیکوواتسˈ رییس اداره همکاری های بین المللی نظامی وزارت دفاع صربستان و سرهنگ ˈگوندوگدوˈ وابسته نظامی ترکیه در بلگراد ضمن بررسی همکاری های نطامی دو کشور در سال گذشته با توجه به امکانات خوب طرفین بر گسترش این همکاری ها تأکید کردند.

کونیکوواتس در این نشست که در وزارت دفاع صربستان در بلگراد برگزار شد، ضمن قدردانی از ترکیه در کمک به مردم در فاجعه سیل اخیر در صربستان، برنامه ریزی دیدارهای مقامات وزارت دفاع در سطح بالا را بین دو کشور در طول سال 2014 میلادی برای افزایش سطح همکاری های دو جانبه بسیار مفید و مؤثر دانست.

در طرح همکاری های نظامی صربستان و ترکیه برای سال جاری میلادی از جمله به همکاری های آموزشی و شرکت در تمرینات مشترک نیروهای ویژه و همکاری در پروسه امنیت منطقه ای اشاره شده است.

بنا به این گزارش، تحصیلات در آکادمی های نظامی، آموزشی و همکاری های اقتصادی نظامی بین نیروهای مسلح صربستان و ترکیه از دیگر فعالیت های مشترک دو کشور است.

مقامات وزارت دفاع دو کشور همچنین در این نشست با تأکید بر امکانات گستره طرفین بر گسترش همکاری های نظامی نیز در زمینه پزشکی نظامی از طریق تبادل تجربه و تبادل کارشناسان پزشکی نظامی در زمینه های مختلف تأکید کردند.

صربستان با بیش از 60 کشور جهان در زمینه های دفاعی همکاری دارد.

اروپام**2061**1504
کد N333044

وبگردی