آفتاب

جامعه مدرسین، اقدامات تروریستی گروه داعش در عراق را محکوم کرد

جامعه مدرسین، اقدامات تروریستی گروه داعش در عراق را محکوم کرد

قم - ایرنا- جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه ای اقدامات گروه های تروریستی داعش در قتل عام مردم بی گناه عراق و ترویج موج وحشت و ارعاب را بشدت محکوم کرد.

در این بیانیه که نسخه ای از آن روز پنجشنبه در اختیا ایرنا قرار گرفت، آمده است: اخبار چند روز اخیر در عراق از افزایش فعالیت گروه تروریستی داعش در این کشور حکایت دارد، البته ریشه بحران آفرینی های امروز عراق را باید در روند تحولات سوریه جست وجو کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: برگزاری انتخابات آزاد با درصد مشارکت حداکثری در سوریه و اقبال مردم به گزینه مقاومت، ناکامی بزرگی برای دشمنان مقاومت را رقم زد، توفیقات روزافزون محور مقاومت در جبهه سوریه و ناکامی های پی در پی گروه های تکفیری و حامیان غربی – عربی شان، احتمال گسترش دامنه بحران به سایر محورهای مقاومت را افزایش داده بود.

در ادامه این اطلاعیه تصریح شده است: حمله ناکام به شهر مقدس سامرا با هدف تخریب حرمین شریفین عسکریین(ع) و سپس اشغال استان نینوا و حمله به سایر استانها، پس از عملیات خرابکارانه در استان الانبار، زنگ خطر جدی برای گسترش اقدامات تکفیریهای موسوم به داعش در عراق را به صدا درآورده است.

این بیانیه حاکیست: تهدید داعش به تخریب بقاع متبرکه ائمه اطهار(ع) در عراق نیز موجب افزایش نگرانی ها شده است، گسترش موج بحران در عراق با توجه به وضعیت سیاسی این کشور و تقارن آن با دوران انتقال قدرت در این کشور، اهتمام ویژه همه مسوولان و رهبران عراقی را در برخورد قاطع و دفع خطر گسترش بحران های قومی و مذهبی می طلبد.

جامعه مدرسین حوزه قم در این بیانیه با محکوم کردن اقدامات خشونت طلبانه گروه های تروریستی داعش در عراق، دولت و ملت این کشور را به حفظ بیشتر وحدت و همدلی تحت رهبری مرجعیت بخصوص عمل به رهنمودهای مرجع عالیقدر آیت الله سیستانی فراخواند و به حامیان منطقه ای و بین المللی گروه های تکفیری هشدار داد در صورت ادامه روند گسترش بحران، دولت های حامی تروریسم بیشترین هزینه ها را متحمل خواهند شد و مسوولیت تمام هزینه های جانی و مالی متوجه آنان خواهد بود.

گروه تروریستی داعش در اواسط هفته جاری با حمله به مناطق شمالی عراق، شهر موصل را به کنترل خود درآورد و بسوی دیگر شهرهای این مناطق حمله ور شد. ک/1

553 / 380/543
کد N333006

وبگردی