آفتاب

کتاب «گفتارهای مهدوی» رونمایی شد

کتاب «گفتارهای مهدوی» رونمایی شد

در آستانه نیمه شعبان، کتاب گفتارهای مهدوی از آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم با حضور پژوهشگران، اساتید و طلاب حوزه های علمیه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، در آئین رونمایی از کتاب گفتارهای مهدوی حجت الاسلام نجم‌الدین طبسی با تاکید بر اهمیت توجه به مساله مهدویت و نگاه تخصصی به این مقوله گفت: اگر به مساله مهدویت با نگاه تخصصی نگریسته نشود این امر زمینه ساز ایجاد فرقه‌های انحرافی و دیدگاه‌های نادرست خواهد بود.

این استاد حوزه تصریح کرد: باید در برابر نشر و توسعه فرهنگ انتظار و مهدویت احساس مسئولیت کنیم و با نگاه تخصصی به مباحث مهدویت بپردازیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه مساله مهدویت در جامعه مورد کم توجهی قرار گرفته است عنوان کرد: انتظار و مهدویت از مباحث مهم اعتقادی در مکتب تشیع به شمار می رود که نباید مورد بی مهری و کم توجهی جامعه قرار گیرد؛ چرا که بی توجهی به این موضوع، چالش هایی را در جامعه ایجاد خواهد کرد.

طبسی یادآور شد: بیش از 400 آیه در قرآن کریم مربوط به مساله مهدویت است که در این راستا باید پژوهشگران و محققان وارد میدان شوند و مباحث مختلف مهدویت از نگاه قرآن و اسلام را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهند.

وی تبیین فرهنگ انتظار و مهدویت را رسالتی بزرگ بر عهده شعیان دانست و گفت: باید آزادی خواهان جهان با مساله مهدویت و جایگاه انتظار آشنا شوند که این رسالت مهمی بر دوش شیعیان است که باید در برابرش احساس تکلیف نمایند.

این کتاب توسط حجت الاسلام حسن دانش گردآوری شده است که حاوی سخنرانی ها و مقالات آیت الله جواد فاضل لنکرانی است که در آن موضوعاتی همچون فرق انحرافی، مهدویت و معرفی انتظار، برکات نیمه شعبان و حقیقت عصر ظهور مورد بررسی قرار گرفته است.

انتهای پیام

کد N332882

وبگردی