آفتاب

برگزاری تجمع در حمایت از جدایی طلبان شرق اوکراین در مسکو

برگزاری تجمع در حمایت از جدایی طلبان شرق اوکراین در مسکو

مسکو - ایرنا - هزاران نفر روز پنجشنبه در مسکو در حمایت از جدایی طلبان طرفدار روسیه و مبارزه آنها با دولت اوکراین تجمع کردند.

این تجمع در میدان «سووروف» مسکو در مقابل تئاتر نیروهای مسلح روسیه برگزار شد و برآوردها نشان می دهد که بیش از پنج هزار نفر در آن شرکت کردند.

در این تجمع برخی سیاستمداران و شخصیت های سیاسی روسیه ازجمله «ولادیمیر ژیرینفسکی» رهبر حزب لیبرال دمکرات و «آلکساندر دوگین» رهبر جنبش سیاسی اوراسیا شرکت داشتند و حملات نیروهای اوکراینی به مناطق شرق و جنوب اوکراین را محکوم کردند.

«دوگین» در این تجمع از «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه خواست نیروی نظامی برای دفاع از روس ها در مناطق جنوب و شرق اوکراین اعزام کند.

«ایگور خولموگاروف» سردبیر روزنامه «مفسر روسی» از دیگر سخنرانان این تجمع بود که بر ضرورت اقدام قاطع روسیه در توقف عملیات نیروهای اوکراینی علیه روس تبارهای این کشور تاکید کرد.

وی افزود: باید تلاش شود تا در مناطق درگیر اوکراین محدوده پرواز ممنوع ایجاد و از شبه نظامیان مدافع این مناطق حمایت های تسلیحاتی و امدادی شود.

سردبیر روزنامه «مفسر روسی» گفت: فقط در صورتی که روسیه قدرتمند باشد، مورد احترام دیگر کشورها قرار خواهد گرفت.

شرکت کنندگان در این تجمع شعارهایی چون «روسیه به روس ها در اوکراین کمک کن»، «زنده باد آزادی» و «ساکنان شرق اوکراین را نکشید» سر دادند. تجمع کنندگان همچنین پلاکاردهایی با مضمون «اوباما و مرکل مسوول کشتار شرق اوکراین هستند»، «با ارائه تخفیف گازی به اوکراین مخالفیم» و «دست ناتو کوتاه باد» در دست داشتند.

در این تجمع همچنین برای کمک به ساکنان مناطق آسیب دیده در شرق و جنوب اوکراین کمک های مالی جمع آوری شد.

اروپام/2242**518**1545
کد N332791

وبگردی