آفتاب

دولت تدبیر و امید، هوای تازه ای در عرصه سیاسی کشور دمید

دولت تدبیر و امید، هوای تازه ای در عرصه سیاسی کشور دمید

تهران – ایرنا – دبیر همایش نقش احزاب در تبیین گفتمان اعتدال گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید هوای تازه ای در عرصه سیاسی کشور دمیده شد و مردم به تفکری رای دادند که اصلاحات و اعتدال را پرچمداری می کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمد سالاری روز (پنجشنبه) در همایش نقش احزاب در تبیین گفتمان اعتدال افزود: اصلاح وضع موجود، بهبود شرایط و مقابله با افراط و تفریط، پیام واضح مردم برای مدیران اجرایی بود؛ پیامی که دولت تدبیر و امید به خوبی آن را شنیده و در راستای آن گام برمی دارد.

عضو شورای عالی حزب همبستگی به یک سالگی انتخابات 24 خرداد اشاره کرد و یکی از مهمترین پیامش را دفاع مردم از عقلانیت و خردورزی عنوان کرد و گفت: تندروی های گذشته به آن میزان، در این سرزمین نارضایتی به همراه آورد که مردم یکپارچه شدند و نام اعتدال را از صندوق ها بیرون آوردند، تا اعتراض شان به بی تدبیری ها را با ابزار مدنی نشان دهند.

سالاری افزود: جریان اصلاحات هم تمام قد به میدان آمد و ائتلاف با اعتدال، تدبیری شد برای بسیج همه نیروها در راستای رفع نابسامانی ها و ایستادن جلوی هرگونه افراطی گری.

سالاری گفت: نگاه غیرواقع بینانه می تواند افراطی گری را جایگزین عقلانیت و خردورزی کند که این امر مهمترین آسیب را به گفتمان اصلاح طلبی و اعتدال گرایی وارد خواهد کرد. بنابراین ضرورت دارد جریان ها و احزاب به طور موثر در تداوم این گفتمان ها و تبیین ابعاد و اضلاع گفتمان تلاش کنند.

وی تصریح کرد: شرایط سیاسی کشور به گونه ای است که برای منزوی کردن تندروها و افراطیون باید جریان های مخالف افراطی گری برای ترویج عقلانیت و خردورزی متحدتر شوند. این یک ضرورت برای خروج کشور از نابسامانی هایی است که با بی تدبیری دولت قبل ایجاد شده است.

سالاری همچنین افزود: فعالیت احزاب و تحقق نظام حزبی یکی از الزامات مشارکت حداکثری مردم و تضمینی برای بقای مردم سالاری است که به همین منظور باید از فرصت امروز برای توسعه فعالیت حزبی بهره برد.

دبیر همایش و عضو شورای عالی حزب همبستگی اصلاح قانون انتخابات و افزایش نقش احزاب در آن را یکی از مهمترین اقداماتی برشمرد که برای تحقق توسعه سیاسی باید توسط دولت تدبیر و امید پیگیری شود.

سیام(3)**1058**9136**ن.س**1449
کد N332516

وبگردی