آفتاب

رایزنی لاوروف و کری درخصوص لزوم توقف عملیات‌های نظامی در شرق اوکراین

رایزنی لاوروف و کری درخصوص لزوم توقف عملیات‌های نظامی در شرق اوکراین

وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگویی تلفنی با همتای آمریکایی خود بر لزوم توقف عملیات نظامی در جنوب شرق اوکراین تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه بر لزوم توقف اقدامات‌ نظامی کی‌یف در جنوب شرق اوکراین با هدف حرکت به سوی آتش بس تاکید کرد.

لاوروف همچنین در تماس تلفنی خود با جان کری، وزیر خارجه آمریکا به وضعیت شهروندان در اوکراین پرداخت و گفت که برای بررسی آینده اوکراین برگزاری مذاکرات ملی واقعی یک ضرورت است.

وزیرخارجه روسیه تاکید کرد: لازم است هرچه سریعتر کی‌یف اقدامات نظامی را متوقف کند و به دنبال برقراری آتش بس باشد تا از این طریق بستر برای برگزاری مذاکرات ملی برای تعیین ساختار آتی اوکراین فراهم آید.

وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در این گفت‌وگوی تلفنی دو طرف بر اهمیت مذاکرات مستقیم میان جناح‌های درگیر در اوکراین برای دستیابی به توافق تاکید و اعلام کردند که چنین توافقی باید در راستای تامین اهداف تمامی جناح‌ها باشد.

لاوروف و کری، به اعلام حمایت از تلاش‌های سازمان همکاری و امنیت اروپا در راستای ترسیم نقش راه دستیابی به سازش در اوکراین پرداختند.

دستگاه دیپلماسی روسیه اعلام کرد که وزرای امور خارجه آمریکا و روسیه همچنین در گفت‌وگوی تلفنی خود درباره موضوع امحای تسلیحات شیمیایی سوریه نیز به رایزنی پرداختند و اقدام‌های صورت گرفته در این زمینه را مورد بررسی قرار دادند.

آن‌ها همچنین در مورد راهکار سیاسی برای برون رفت از بحران در سوریه گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام

کد N332456

وبگردی