آفتاب

دبیرکل حزب همبستگی: اعتدال روشی برای دستیابی و حفظ اهداف امام(ره) است

دبیرکل حزب همبستگی: اعتدال روشی برای دستیابی و حفظ اهداف امام(ره) است

دبیرکل حزب همبستگی ایران اسلامی با بیان اینکه اعضای این حزب پس از انتخابات سال 88 به ناحق تحت فشار قرار گرفتند و دچار مشکل شدند"، گفت: چون بنای ما بر این بود که بر اساس اساسنامه حزب خود از انقلاب اسلامی دفاع کنیم، قهر نکردیم و فعالیت خود را ادامه دادیم و هیچگاه از مواضع خود کوتاه نیامده و نمی‌آییم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی‌اصغر احمدی در همایش نقش احزاب در تبیین گفتمان اعتدال که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به اینکه "حزب همبستگی ایران اسلامی پس از حماسه دوم خرداد با همکاری تعدادی از نمایندگان مجلس پنجم تشکیل شد"، اظهار کرد: حزب همبستگی در کنار سایر احزاب اصلاح‌طلب در عرصه‌های مختلف فعالیت داشته و ما خود را فرزند انقلاب می‌دانیم.

احمدی همچنین با اشاره به مفادی از اصول حزب همبستگی گفت: حزب همبستگی ایران اسلامی به عنوان یک حزب اصلاح‌طلب در روش‌های خود نگاه اعتدالی دارد. از نظر ما اعتدال یک هدف نیست زیرا هدف امام ایجاد حکومت اسلامی با تاکید بر دو بعد جمهوریت و اسلامیت بود و هدف ما هم تقویت نظام است و تفکر اصلاحات، اعتدال را در روشی برای رسیدن به این هدف می‌داند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به وقایع پیش از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، گفت: من اواخر سال 91 احضار شدم و در یک بحث سه ساعته به من گفته شد که با خاتمی ارتباط نداشته باشیم و از موسوی و کروبی هم نامی نبریم ولی ما در حزب، اولویت اول خود را دعوت از خاتمی برای حضور انتخابات ریاست جمهوری می‌دانستیم ولی وی نتوانست در این انتخابات حضور داشته باشد. در ادامه ما به سمت آقای هاشمی رفتیم ولی وی رد صلاحیت شد و پس از آن تدبیر و بلوغ سیاسی جبهه اصلاحات و حرکت عقلانی خاتمی و هاشمی و بزرگواری عارف بنا شده که همگی از آقای روحانی حمایت کنیم.

دبیرکل حزب همبستگی ایران اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه "عملکرد آقای روحانی برای همه ما روشن است و ایشان بر دو عبارت «تدبیر و امید» و «اعتدال» بسیار تاکید دارند، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور منافع ملی، امنیت ملی وحدت ملی را دنبال کرده و درصدد حل مشکلات بین‌المللی است و در داخل کشور هم بر قانونمداری تاکید دارد. در این راستا رئیس‌جمهور هیچ تصمیمی برای کشور جز بر مدار قانونمداری نگرفته است و در سفرهای استانی به جای تصمیمات آنی، تصمیمات کارشناسی و حساب‌شده اتخاذ کرده است. در دولت قبل و در سفرهای استانی 211 هزار میلیارد تومان متعهد شد که از این رقم 67 هزار میلیارد تومان به آن تحقق یافته و 144 هزار میلیارد تومان تعهد برای دولت یازدهم باقی مانده است.

معاون هماهنگی و پیگیری معاونت اجرایی ریاست جمهوری در پایان افزود: ما به دنبال برگزاری کنگره و فعال کردن دفاتر خود در استان‌ها هستیم تا حزب همبستگی را بار دیگر به جایگاه اصلی خود برسانیم.

انتهای پیام

کد N332432

وبگردی