آفتاب

آمریکا تقویت ارتش عراق را به حملات پهپادی ترجیح می‌دهد

آمریکا تقویت ارتش عراق را به حملات پهپادی ترجیح می‌دهد

کاخ سفید اعلام کرد: به دنبال آن است تا به جای توجه به درخواست‌های عراقی‌ها در خصوص حملات هواپیماهای بدون سرنشین، نیروهای عراقی را تقویت کند تا بتواند با شبه نظامیان مقابله کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا که خواست نامش فاش نشود گفت: دولت عراق به طور مشخص عنوان کرده است که در بمباران‌های هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین با هدف مقابله با شبه نظامیان منافعی دارد.

با این حال کاخ سفید اعلام کرد: استفاده از حملات هوایی در راس اولویت‌های آمریکا قرار ندارد و واشنگتن در پی آن است که به دولت بغداد برای مقابله با شبه نظامیان کمک کند تا از وقوع جنگ داخلی در این کشور و تاثیر رویدادهای سوریه جلوگیری شود.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز اعلام کرد: در حالی که تیم امنیت ملی همواره به دنبال توصیه‌های متفاوت است تمرکز کنونی مباحث ما بر دولت عراق و سیاست افزایش ظرفیت آن برای مقابله با تهدیدهای تروریستی است.

یک مقام دولت اوباما که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری رویترز گفت: آمریکا برای کمک به عراق با درخواست‌های متفاوتی مواجه است.

وال استریت ژورنال نیز به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داد که دولت عراق چراغ سبزی به واشنگتن در خصوص انجام حملات هوایی علیه شبه نظامیان القاعده در این کشور نشان داده است.

در همین حال نیویورک تایمز نوشت: نوری مالکی، نخست وزیر عراق به طور محرمانه از دولت واشنگتن خواسته است از حملات هوایی به عنوان گزینه‌ای برای هدف قرار دادن مناطقی استفاده کند که شبه نظامیان در آن حضور فعال دارند.

یک مقام عراقی نیز به خبرگزاری رویترز گفت: بغداد از آمریکا خواسته که از حملات هوایی استفاده کند اما دولت اوباما رغبتی به این اقدام از خود نشان نداده است.

انتهای پیام

کد N332398

وبگردی