آفتاب

روسیه خواستار حمایت جامعه جهانی از مبارزه با تروریسم در عراق شد

روسیه خواستار حمایت جامعه جهانی از مبارزه با تروریسم در عراق شد

مسکو - ایرنا - وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای، خواستار ˈتشریک مساعی و پشتیبانی جامعه جهانی از مبارزه با تروریسم در عراقˈ شد.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت خارجه روسیه، در این بیانیه از آخرین وضعیت عراق و حمله تروریست ها به مناطقی از این کشور ابراز نگرانی شدید شده است.

در بیانیه آمده است: بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده، اعضای گروه تروریستی ˈداعش ˈ که در قلمرو کشورهای سوریه و عراق فعالیت می کند، کنترل ˈموصلˈ دومین شهر بزرگ عراق و یکی از مراکز مهم مواصلاتی این کشور را تحت کنترل خود درآوردند.

در این بیانیه اضافه شده است: بر اثر این اقدام ، شمار زیادی جان خود را از دست داده و صدها هزار نفر مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده و به مناطق کردنشین و نواحی مرکزی عراق پناه آورده اند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه همچنین به دستیابی تروریست ها به مقادیر بزرگی تسلیحات و انواع جنگ افزارها اشاره و گفته شده است: تروریست ها زندانیان را از زندانهای منطقه موصل آزاد کرده و در این اقدام شمار زیادی از تروریست های محبوس هم آزاد شده اند و اطلاعاتی مبنی بر نقشه تروریست ها گروه داعش برای گسترش محدوده تحت کنترل خود در عراق در دست است.

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود این اقدامات تروریست ها در عراق را به شدت محکوم کرده و بر حمایت مسکو از تلاش های دولت و نیروهای سیاسی این کشور در مبارزه آنها با تروریست ها تاکید کرده است.

در این بیانیه گفته شده است: همچنان بر این باوریم که دستیابی به سازش و همبستگی ملی برای حل مسایل موجود عراق از طریق گفت و گوهای گسترده و دستیابی به توافق میان نیروهای سیاسی این کشور مانع جدی در برابر افراط گرایان خواهد بود.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود خواستار حمایت جامعه جهانی از دولت عراق در مبارزه با تروریست ها و حفظ حق حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور شده است.

اروپام/2242**518**1651
کد N332393

وبگردی