آفتاب

ناتو به درخواست ترکیه درباره تحولات عراق تشکیل جلسه می دهد

ناتو به درخواست ترکیه درباره تحولات عراق تشکیل جلسه می دهد

تهران- ایرنا- سفیران کشورهای عضو سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، بنا به درخواست ترکیه برای بررسی تحولات اخیر عراق و ربودن 80 تبعه این کشور توسط گروه تروریستی داعش، تشکیل جلسه می دهند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام مسئول ناتو گفت که ترکیه سایر هم پیمانان را در جریان اوضاع موصل و گروگانگیری شهروندان ترک از جمله سرکنسول ترکیه قرار داده است.

ترکیه در پی نشست ˈعبدالله گلˈ رییس جمهوری، ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر و ˈ نجدت اوزال ˈ رییس ستاد مشترک ارتش ترکیه در کاخ ریاست جمهوری این کشور رسما از ناتو خواستار دخالت برای آزادی اتباع خود شد.

این نشست در پی جلسه اضطراری اردوغان با ˈبشیر آتالایˈ معاون نخست وزیر در امور تروریسم و مسائل اجتماعی، ˈهاکان فیدانˈ رییس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه و شماری از مسوولان امنیتی این کشور تشکیل شد.

گروه تروریستی موسوم به دولت شام و عراق ˈداعشˈ، روز چهارشنبه ضمن حمله به کنسولگری ترکیه در موصل و تصرف کامل آن، سرکنسول و دیپلمات های این کنسولگری را به گروگان گرفت.

بر اساس گزارش رسانه ها، 40 مامور امنیتی ترکیه از این کنسولگری محافظت می کردند که گروه تروریستی داعش با نیروی 900 نفری، به این مکان حمله کرده و آن را به تصرف خود درآورد.

**مترجمام**1480** 2023
کد N332195

وبگردی