آفتاب

سفر هیات نظامی تایلند به چین

سفر هیات نظامی تایلند به چین

هیاتی از فرماندهان ارتش تایلند در بحبوحه انتقاد غرب از کودتایشان، امروز (چهارشنبه) برای مذاکره درباره امنیت منطقه و آموزش‌های مشترک به چین سفر کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال سوراساک کانجانارات، وزیر دفاع کنونی تایلند گفت: این دیدار با هدف تهیه و تنظیم برنامه‌های آتی اقدامات با ارتش چین، یکی از قدیمی‌ترین متحدان منطقه‌ای، صورت گرفته است.

وی به جزئیات این برنامه‌ها اشاره‌ای نکرد.

تمایل حاکمان نظامی تایلند برای تقویت روابط با چین پس از آن صورت گرفت که قدرت‌های غربی به ویژه آمریکا از کودتای 22 مه سال جاری میلادی انتقاد کرده و خواستار بازگشت فوری دموکراسی در کشور شدند. خونتای تایلند اعلام کرده که از حمایت چین برخوردار است.

سوراساک، رئیس این هیات به خبرنگاران گفت: در این نشست درباره روابط و برنامه‌های آتی اقدامات و تبادل نظر درباره امنیت منطقه مذاکره می‌شود.

وی افزود: ما درباره زمینه‌هایی صحبت می‌کنیم که بتوانیم آموزش نظامی را افزایش دهیم. ما درباره وضعیت تایلند صحبت نخواهیم کرد چرا که به این نشست مربوط نمی‌شود.

سوراساک قرار است با ژنرال وانگ گوانژانگ، معاون رئیس ستاد مشترک ارتش جدید دیدار کند.

چندین دولت خارجی از جمله آمریکا اعلام کردند که این کودتا را تایید نمی‌کنند.

در مقابل سفرای چین و ویتنام در بانکوک در چند روز گذشته با فرمانده نیروهای مسلح تایلند دیدار کرده که به گفته خونتای تایلند این دیدارها بیانگر حمایت‌ آن‌ها بود.

انتهای پیام

کد N331914

وبگردی