آفتاب

انتشار نقشه حملات داعش به شهرهای عراق

انتشار نقشه حملات داعش به شهرهای عراق

تروریست های داعش نقشه شهرهای اشغال شده و در حال اشغال توسط خود در مناطق مختلف عراق را منتشر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه تروریستی داعش با انتشار یک نقشه اعلام کرد شماری از شهرهای شمال عراق را کاملا تصرف کرده و مدعی شد شمار دیگری از شهرها را نیز تا حدودی به کنترل خود درآورده است.

این در حالی است که درگیری تروریست های موسوم به دولت اسلامی عراق و شام با ارتش عراق برای تحت کنترل درآوردن مناطق استراتژیک در شمال این کشور همچنان ادامه دارد.

بر اساس نقشه منتشر شده توسط داعش، شهر موصل و کل استان نینوا به تصرف این گروه تروریستی در آمده و کنترل شهرهای دیگر از جمله کرکوک در استان صلاح الدین، فلوجه در استان الانبار به طور نسبی در دست تروریست ها است.

در همین حال رئیس دفتر رادیو سوا در واشنگتن در صفحه توییتر خود تصویری از جشن نیروهای داعش از تصرف شهر موصل منتشر کرد. در این تصویر یک کیک شکلاتی با نوشته ای بر روی آن که از آزادی موصل حکایت دارد، دیده می شود.

گفتنی است اقلیم کردستان عراق از دولت مرکزی بغداد خواسته است که برای مقابله با تروریست ها همکاری امنیتی با یکدیگر داشته باشند و نوری المالکی نیز شب گذشته در بیانیه ای از ملت عراق خواست داوطلبانه برای مقابله با داعش سلاح به دست بگیرند.

کد N331869

وبگردی