آفتاب
تحولات آسیا/

افزایش میزان مهاجرت مسلمانان از میانمار/ چین اتهامات آمریکا را بی اساس خواند

افزایش میزان مهاجرت مسلمانان از میانمار/ چین اتهامات آمریکا را بی اساس خواند

افزایش میزان مهاجرت مسلمانان در میانمار، تظاهرات هندی ها در اعتراض به قطع مکرر برق و واکنش چین به اتهامات آمریکا در مسئله امنیت سایبری از جمله تحولات آسیا به شمار می رود.

میانمار

رسانه ها با اشاره به ادامه درگیری های فرقه ای میان بودائیان و مسلمانان ایالت راخین در میانمار و افزایش میزان مهاجرت مسلمانان روهنگایی گزارش دادند که "ادرین ادواردز" سخنگوی کمیته پناهندگان سازمان ملل شمار مسلمانان بی خانمان را 86 هزار نفر اعلام کرده است.

سخنگوی کمیته پناهندگان سازمان ملل با اشاره به اینکه فقط چهار درصد از ساکنان میانمار را مسلمانان تشکیل می دهند، اعلام کرد که شمار آوارگان تنها در ماههای ژانویه تا آوریل امسال به 15 هزار نفر رسیده است.

سنگاپور

"هنگ سویی کیت" وزیر آموزش سنگاپور از افزایش حضور افراط گرایان در شبکه های اجتماعی شهروندان این کشور به منظور تبلیغ و فراخوان هزاران تروریست و افراط گرای خارجی از 50 کشور خبر داد که در سوریه علیه دولت بشار اسد  می جنگند.

وی با اشاره به اینکه بحران سوریه و ناآرامی های خاورمیانه و شمال آفریقا باعث گسترش این تفکر گروههای تروریستی شده است، پیش بینی کرد که بحران سوریه باعث تداوم تهدیدات تروریستی برای سالهای آتی می شود.

همچنین "شان مو گام" وزیر امور خارجه و قانون سنگاپور از تصمیم این کشور برای گسترش همکاری کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات، بحرین، عربستان، عمان، کویت و قطر با کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به آ.سه.آن خبر داد که شامل 10 کشور برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام می شود.

هند

پلیس هند نیز امروز چهارشنبه با اشاره به تظاهرات مردم در دهلی نو در اعتراض به قطع مکرر برق در گرمای شدید و همچنین حمله معترضان به خودروها از بازداشت سه نفر در جریان ناآرامیها خبر داد.

مالزی

"عبدالخالد ابراهیم" سروزیر ایالت سلانگور مالزی نیز در نشستی برای بررسی بودجه سال آینده میلادی این کشور از ارائه طرح اینترنت رایگان در پارلمان مالزی و مجلس این ایالت خبر داد.

فیلیپین

رسانه ها همچنین از بازداشت خیر موندوس یکی از رهبران 50 ساله گروه تروریستی ابوسیاف در شهر پاراناگیو در فیلیپین خبر دادند.

پلیس فیلیپین برای بازداشت این تروریست 500 هزار دلار جایزه تعیین کرده بود که در نهایت گروه شناسایی و تحقیقات جنایی این کشور این فرد را در حومه مانیل بازداشت کرد.

چین

خوا چون اینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز چهارشنبه با تاکید بر لزوم بازنگری آمریکا در مسئله امنیت سایبری اتهامات واشنگتن علیه پکن را بی پایه و اساس و بی نتیجه خواند.

کمپانی امنیت سایبری CrowdStrike آمریکا با طرح اتهامات علیه یک واحد نظامی دیگر چین اعلام کرده است که یگان 61486 مستقر در شانگهای از اداره دوازدهم ارتش آزادی بخش خلق چین، شبکه‌ های آژانس‌ های دولتی غربی و پیمانکاران را از سال 2007 مورد حملات سایبری و هکری قرار داده است.

این شرکت آمریکایی اعلام کرده است که چین برنامه‌ های، ارتباطی، ماهواره‌ ای و فضایی ایالات متحده را مورد هدف قرار داده است.

کد N331835

وبگردی