آفتاب

استاندار نینوا ۴ ساعت قبل از سقوط موصل فرار کرده بود

استاندار نینوا ۴ ساعت قبل از سقوط موصل فرار کرده بود

تسنیم نوشت:

 یک عضو ائتلاف دولت قانون در عراق فاش کرد: استاندار فراری استان نینوا ۴ ساعت قبل از سقوط شهر موصل از این استان فرار کرده بود.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری المسله؛ زهیر الاعرجی نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق گفت: اثیل النجیفی استاندار استان نینوا پیش از سقوط شهر موصل به دست نیروهای داعش آن هم به 4 ساعت قبل از این استان فرار کرده بود، از این رو اهالی نینوا بر بود و نبود النجیفی حساب نکرده‌اند.

الاعرجی در ادامه افزود: از بعد از ظهر روز دوشنبه قبل وپیش از اعلام سقوط شهر موصل شماری از افسران و فرماندهان ارتش عراق و نیروهای امنیتی و مسئولان محلی از جمله اثیل النجیفی با تمام وابستگان خود از این استان خارج شدند و به صورت دسته جمعی به شهر اربیل در منطقه اقلیم کردستان عراق عزیمت کردند.

وی در این باره توضیح داد: خروج این مسئولان از استان نینوا به صورت واضح و دربرابر دیدگان تمام اهالی این استان صورت گرفته است.

این نماینده ائتلاف دولت قانون در ادامه افزود: اکنون باید بگویم که حضور اثیل النجیفی در این استان از نبودش هیچ فرقی به حال اهالی استان نینوا نداشته است چرا که وی و دوستانش پیش از سقوط این استان در دست داعش از این استان فرار کرده بودند.

گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش روز گذشته با حمله به استان نینوا، کنترل شهر موصل در این استان را در دست گرفت و سپس به‌سمت استان صلاح‌الدین در عراق سرازیر شده و بخش‌هایی از آن را به اشغال خود درآورد.

26149

کد N331711

وبگردی