آفتاب

بیانیه واشنگتن درباره بحران عراق

بیانیه واشنگتن درباره بحران عراق

ایرنا نوشت:

واشنگتن در بیانیه ای حملات گروه تروریستیˈداعشˈدر استان ˈنینواˈ را محکوم و از مردم عراق در برابر تهدید و تهاجم حمایت کرد.
به گزارش روزنامه فرانسوی ˈلوموندˈ، ˈجن ساکیˈ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه ای با حمایت ˈاز پاسخ محکم برای عقب نشاندن مهاجمانˈ، عنوان کرد: آمریکا از مردم عراق، استان های نینوا و الانبار که با تهدید رو به رو شده اند، حمایت می کند.

در این بیانیه با معرفی گروه های افراطی به عنوان ˈتهدیدی برای منطقهˈ، آمده است: ما به همکاری نزدیک با مقامات سیاسی و امنیتی در یک رویکرد جامع برای کاهش توان گروه داعش در عراق ادامه خواهیم داد.

برپایه این گزارش،پنتاگون نیز با رد احتمال اقدام نظامی آمریکا ازˈنظارت دقیق بر تحولاتˈ در عراق خبر داد.

ˈجان کربیˈ سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: ما با مسئولان عراقی در تماس هستیم اما در نهایت مقابله با وضعیت موجود، وظیفه دولت و نیروهای عراقی است.

وی همچنین افزود: برغم عقب نشینی نیروهای آمریکایی از عراق در اواخر سال 2011 میلادی، ارتش آمریکا به آموزش نظامیان عراقی در ماموریت های ضدتروریستی ادامه می دهد.

ˈبان کی مونˈدبیرکل سازمان ملل متحد نیز از ˈوخامت وضعیتˈ در عراق به شدت ابراز نگرانی کرد.

لو موند نوشت: این نخستین بار است که شورشیان کنترل کامل یک استان را در عراق در اختیار می گیرند. همچنین این گروه پیشتر کنترل شهر فلوجه و نواحی غرب استان الانبار را در دست گرفته بود.

این گزارش با اشاره به حضور گسترده این گروه تروریستی در سوریه و مبارزه آن با نیروهای بشار اسد رییس جمهوری این کشور، افزود: این گروه امیدوار بر عراق و سوریه مسلط شود.

26149

کد N331707

وبگردی