آفتاب
عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس:

شورای امینت سازمان ملل برای بررسی جنایات داعش جلسه اضطراری تشکیل دهد

شورای امینت سازمان ملل برای بررسی جنایات داعش جلسه اضطراری تشکیل دهد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: شورای امنیت سازمان ملل باید با تشکیل جلسه اضطراری جنایت گروه داعش در سوریه و عراق را محکوم کند.

مهدی دواتگری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر شکست داعش در سوریه در پی انتخابات ریاست جمهوری را علت حمله به عراق خواند و گفت: گروه داعش به دنبال جای پای جدیدی در منطقه است و مناطقی از عراق را جای پای جدید خود می داند.

نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی گفت: مدعیان دفاع از حقوق بشر باید درخصوص منابع مالی این گروه تروریستی پاسخ بدهند.

وی تاکید کرد: شورای امنیت سازمان ملل باید با تشکیل جلسه اضطراری جنایتی که از سوی داعش در عراق سوریه انجام شده است را بررسی کرده و مجوزهای لازم را به دیوان بین المللی لاهه برای تعقیب جنایتکاران علیه بشریت صادر کند.

دواتگری با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی و آمریکا خواستار ثبات در منطقه خاورمیانه نیستند گفت: ثبات در جهان اسلام این نگرانی را برای غرب ایجاد می کند که کشورهای اسلامی با هم در برابر اسرائیل متحد شوند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی تنها دولتی است که از ناآرامی در منطقه خاورمیانه سود می برد چون می تواند در پناه این بی ثباتی ها به جنایات خود در منطقه ادامه دهد.

 

 

کد N331642

وبگردی