آفتاب
مقیمی در نطق میان‌دستور:

اقتصاد مقاومتی کلید واژه گفتمان پیشرفت و عدالت است

اقتصاد مقاومتی کلید واژه گفتمان پیشرفت و عدالت است

گره زدن حل مشکلات اقتصادی کشور به نتایج مذاکره و راه‌اندازی شبکه اجتماعی نیرومند و ایجاد تقابل بین ایرانیان موافق و مخالف مذاکره یعنی ساخت قدرت تخریبی و بحران‌زا علیه منافع ملی.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی کلید واژه گفتمان پیشرفت و عدالت است، گفت: دشمن علی‌رغم توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشور جنگ تمام عیار اقتصادی راه انداخته است که راه مقابله با آن اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش ایلنا، احمدعلی مقیمی در نشست علنی امروز مجلس در نطق میان‌دستور خود با بیان اینکه امسال سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده و دو دغدغه در حوزه اقتصاد و فرهنگ تاکید شده است، گفت: فرهنگ عنصر هویت‌ساز بشری است و به تعبیر رهبری معظم فرهنگ چیزی است که حاضرم جانم را برای آن فدا کنم.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی از تلاش دولتمردان به ویژه وزیر بهداشت و درمان در حوزه بیمه سلامت تشکر کرد و گفت: آقای رئیس جمهور فرهنگ دینی و انقلابی ما در سالیان گذشته آسیب‌ها و چالش‌ها و بی‌مهری‌های فراوانی را به خود دیده است که در دولت تدبیر و امید این نگرانی‌ها عمیق‌تر از گذشته در اظهارنظر متولیان فرهنگ و در ادبیات جنابعالی دیده می‌شود.

وی افزود: سخن نخ‌نما شده دین دولتی و دولتی دینی و عرفان دینی و دین عرفانی و اینکه با شلاق و زور نمی‌خواهیم مردم را به بهشت ببریم ادبیاتی نیست که بنیان‌های فکری و فلسفی آن برای صاحب‌نظران و دلسوزان انقلاب ناآشنا باشد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در گفتمان انقلاب اسلامی شعار نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی منطق اعتدال ناب است خطاب به رئیس جمهور، گفت: در این مفهموم اعتدال یکی از اصول مسلم اصولگرایی است اما حدود و ثغور اعتدال از سوی جنابعالی هنوز تعریف مشخص ندارد و بیم آن می‌رود که همانند دولت اصلاحات این کلمات زیبا همچون کلمات زیبای آزادی با بی‌بندوباری اصلاحات با فتنه‌گری و جامعه مدنی با براندازی و فروپاشی حکومت مصادره به مطلوب گردد.

مقیمی افزود: از سوی دیگر برخی اعضای دولت از اعتدال به تاکتیک و خط‌مشی و مکتب نیاوران یاد می‌کنند و معتقدند که گفتمان همان گفتمان اصلاح‌طلبی است و خط آن براندازی است که برای رسیدن به کعبه مقصود با خط مشی اعتدال‌طلبی و آماده کردن فضا تا موعد مقرر کار دیگری انجام شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس افزود: اعتدالی که از سوی دولت یازدهم در اذهان عمومی شغل گرفته است معادل تسامح و تساهل،‌ عدم مرزبندی بین خودی و غیرخودی لیبرالیسم فرهنگی و تکنوکراتی در حد وسط بین حق و باطل است و این یعنی استحاله گفتمان انقلاب اسلامی چرا که هیچ قرابت نظری و عملی در تبارشناسی اعتدالیون و هواداران دولت با اعتدال ناب دیده نمی‌شود، اگر با این برداشت‌ها مخالفید انتظار می‌رود رئیس جمهور حدود و ثغور آن و نسبت آن با گفتمان انقلاب اسلامی را تبیین کند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی کلید واژه دیگر گفتمان پیشرفت و عدالت است، گفت: دشمن علی‌رغم توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشور جنگ تمام عیار اقتصادی راه انداخته است که راه مقابله با آن اقتصاد مقاومتی است اما رویکرد دولت به جای درون‌زا بودن و عملیاتی کردن ابلاغیه‌های رهبری اقتصاد سیاسی را در دستور کار خود قرار داده است.

مقیمی گفت: گره زدن حل مشکلات اقتصادی کشور به نتایج مذاکره و راه‌اندازی شبکه اجتماعی نیرومند و ایجاد تقابل بین ایرانیان موافق و مخالف مذاکره یعنی ساخت قدرت تخریبی و بحران‌زا علیه منافع ملی.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور گفت: شک نکنید منتسبان به دولت جنابعالی حق دارند این فرآیند را به منشأ توزیع قدرت در آینده تبدیل کنند و این یک فتنه خاموش است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس افزود: حال که وعده کردید در 24 خردادماه گزارش عملکرد ملت را به مردم ارائه بدهید و درباره وعده‌های انتخاباتی خود درباره رفع بیکاری مهار تورم و گرانی رشد اقتصادی حفظ ارزش پول ملی و تامین مسکن ارزان‌قیمت و نسبت اقدامات دولت با شعار سال 93 را ساده و شفاف به مردم گزارش دهید.

وی افزود: آقای رئیس جمهور نسبت به اعطای رانت به یک واردکننده کالای اساسی باید حساس بود چرا که نزاع بازار کالای اساسی خطرناک است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس از کارشناسان و صاحب‌نظران ولایت‌مدار که در یک کار پژوهشی از گفتار رهبری رونمایی نمودند تشکر کنم و نتیجه آن را به نمایندگان ارائه دهند.

مقیمی گفت: از دستور قوه قضائیه برای بررسی عوامل وقوع سیل و برخورد با متخلفین و حضور آقای نوبخت به نمایندگی از دولت در منطقه سیل‌زده حوزه انتخابیه‌ام تشکر می‌کنم.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه همچنین در ادامه افزود: مازندران به ویژه شرق آن شهرستان‌های بهشهر، نکا و گلوگاه جزو مناطق حادثه‌خیز است که از حداقل امکانات برای مقابله با آن محروم است.

وی گفت: سیل سال 91 شهرستان‌های بهشهر، نکا و گلوگاه 6 کشته و 68 میلیارد تومان خسارت داشت که مبلغ 9 میلیارد تومان تخصیص یافت و سیل سال 92 نیز 35 میلیارد تومان خسارت داشت اما 2.5 میلیارد تومان اختصاص یافت.

این عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: سرمای سال 91 بالغ بر 19 میلیارد تومان خسارت وارد کرد اما ریالی برای جبران آن تخصیص نیافت.

مقیمی افزود: ظرف 2.5 سال گذشته 149 میلیارد تومان خسارت از محل سیل و سرمازدگی به مردم این استان تحمیل شد اما مبلغ 12 میلیارد تومان تخصیص یافت.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس افزود: با توجه به اینکه 152 واحد مسکونی از 30 تا 100 درصد آسیب دید و اثاثیه مردم از بین رفت از این‌رو از دولت می‌خواهم تسهیلات بلاعوض داده شود و وام‌های قبلی را استمهال کند.

وی افزود: از کمیسیون اصل 90 و سازمان بازرسی می‌خواهم مقصرین در عدم اجرای طرح‌های آبخیزداری اقدام کند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تعیین نرخ سود تضمینی برنج پرمحصول سال 93 در سال 92 ظلم بزرگی به کشاورزان می‌باشد.

کد N331544

وبگردی