آفتاب
سیاستمدار عراقی:

هشدار درباره خطر تروریسم/مجامع بین الملل به مسئولیت خود عمل کنند

هشدار درباره خطر تروریسم/مجامع بین الملل به مسئولیت خود عمل کنند

رئیس ائتلاف العربیه ضمن درخواست نشست فوری برای بررسی اوضاع امنیتی عراق از مجامع بین المللی خواست که به مسئولیت خود عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المسله، صالح المطلک رئیس ائتلاف العربیه از سیاستمداران، روسای فراکسیونهای پارلمانی و شخصیت های عشایری، دینی و اجتماعی تاثیر گذار خواست که نشست فوری برای بررسی اوضاع امنیتی برگزار کنند.

وی افزود: حل همه اختلافات ضروری است. از اقداماتی که به نفع قاتلان و تروریستهاست و شرایط و بستر مناسب را برای آنها فراهم می آورد باید پرهیز شود زیرا این به زیان آینده عراق و امنیت و حاکمیت آن است و تکرار سناریوی خونین فلوجه و الرمادی در دیگر شهرهای نینوی یا هر استان عراقی دیگر است.

المطلک بیان کرد: تاریخ عراق و آینده آن به تصمیمات امروز وابسته است و همه سیاستمداران باید بدون استثنا درباره آن توافق کنند. خطر تروریسم به داخل استان، شهر یا منطقه محدود نخواهد شد بلکه فراتر از آن می رود و نوامیس، مقدسات را هدف قرار می دهد و چه بسا به کشورهای منطقه سرایت کند

وی از آمریکا، شورای امنیت، سازمان ملل، اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب و همه دوستان ملت عراق خواست که به مسئولیت های اخلاقی خود عمل کنند.

کد N331474

وبگردی