آفتاب

با حضور صالحی روز ملی روسیه در تهران برگزار شد

با حضور صالحی روز ملی روسیه در تهران برگزار شد

با حضور رییس سازمان انرژی اتمی، روز ملی روسیه به میزبانی سفیر این کشور در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روز ملی روسیه ظهر چهارشنبه با حضور علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی‌، حسن قشقاوی‌ معاون وزیر خارجه، علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، حداد عادل نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از سفیران و نمایندگان خارجی مقیم تهران،‌ به میزبانی لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران در سفارت‌خانه این کشور در ایران برگزار شد.

در این مراسم گری لویس هماهنگ‌کننده سازمان ملل در تهران، عدنان محمود سفیر سوریه در تهران، صلاح زواوی سفیر فلسطین در تهران و سفیران اندونزی،‌ پاکستان، آذربایجان‌، ارمنستان، نیکاراگوئه، ونزوئلا و ... حضور داشته است.

در این مراسم پس از نواختن سرود ملی روسیه و ایران سفیر روسیه در تهران از حضور میهمانان داخلی و خارجی قدردانی کرد. هم‌چنین صالحی با بیان این که از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگوار این کشور برای عرض تبریک به سفیر روسیه در تهران اینجا آمده‌ام گفت: با توجه به روابط دیرینه ایران و روسیه به نظر می‌رسد صفحه‌ای جدیدی در برابر مناسبات دو کشور باز شده است. امیدواریم روابط تهران- مسکو تعمیق یابد و شاهد توسعه بیش از پیش آن باشیم.

هم‌چنین غلامعلی حدادعادل با تبریک روز ملی فدراسیون روسیه گفت: روسیه همسایه قدیمی و پهناور کشور ماست که در تاریخ سیاسی ما همواره شاهد مناسبات گوناگون با این همسایه شمالی بوده‌ایم.

او ادامه داد: در چهار دهه اخیر هم در ایران و در روسیه تحولاتی رخ داده که دو کشور را به یکدیگر نزدیک‌تر کرده است. هم‌چنین تحولات جهان باعث شده که فرصت بیش‌تری برای همکاری‌های دو کشور به وجود آید و امیدواریم روابط دو کشور در‌ آینده صمیمی‌تر و دوستانه‌تر باشد.

انتهای پیام

کد N331468

وبگردی