آفتاب
مدیرکل اطلاعات چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:

تلاش برای حفظ انسجام ملی از اولویت‌های دستگاه امنیتی است

تلاش برای حفظ انسجام ملی از اولویت‌های دستگاه امنیتی است

مدیرکل اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن دشمنان نظام بر لزوم تلاش در راستای رفع اختلافات قومی و قبیله‌ای در کشور تاکید کرد و گفت: تلاش برای حفظ انسجام ملی از اولویت‌های کاری اطلاعات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه چهارمحال و بختیاری، وی 21 خردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان با گرامیداشت نیمه شعبان و روز سربازان گمنام امام زمان(عج) ضمن تبریک به مناسبت ایام و اعیاد شعبانیه، یاد و خاطره امام خمینی(ره)، شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و شهدای وزارت اطلاعات را که درخت انقلاب با خون مطهر آنها بارور و مستحکم شد را گرامی داشت.

وی به بیان شرح وظایف و دستاوردهای 30 ساله وزارت اطلاعات در کشور و استان پرداخت و تصریح کرد: قانون تشکیل وزارت اطلاعات در مردادماه سال 1362 به تصویب رسید که سپس با تلاش‌ها و بسترسازی‌های مطلوب در مهر ماه 1363 و بعد از گذشت یک سال به شکل رسمی فعالیت خود را در سطح کشور و استان‌ها آغاز کرد.

به گفته این مسئول، وزارت اطلاعات به منظور کسب اطلاعات امنیتی و اطلاعات خارجی و حفاظت اطلاعات و ضد جاسوسی و به دست آوردن آگاهی‌های لازم از‌ وضعیت دشمنان داخلی و خارجی برای پیشگیری و مقابله با توطئه‌های آنان علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است.

وی به تشریح قانون تاسیس وزارت اطلاعات پرداخت و خاطرنشان کرد: کسب و جمع‌آوری اخبار و تولید، تجزیه، تحلیل و طبقه‌بندی اطلاعات مورد نیاز در ابعاد داخلی و خارجی و کشف توطئه‌ها و فعالیت‌های براندازی، جاسوسی، خرابکاری و اغتشاش علیه استقلال وامنیت و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری‌اسلامی ایران بخش مهمی از وظایف این وزات خانه در راستای حفظ امنیت ملی محسوب می‌شود.

مدیر کل اطلاعات استان با بیان این‌که اقدامات بسیار گسترده‎ای در راستای حفظ امنیت ملی صورت گرفته است، به حدیثی از امام علی(ع) در ارتباط با نقش و جایگاه وزارت اطلاعات اشاره و تصریح کرد: حضرت علی (ع) می فرمایند: «النعمتان مجهولتان، الصحه و الامان»دو نعمت ناشناخته اند و تا از دست نروند آشکار نمی‌شوند.سلامتی و امنیت! بر همین اساس بخش عظیمی از تامین امنیت و سلامت کنونی در جامعه مرهون خدمات سربازان گمنام امام زمان(عج) است.

وی افزود: اگر چه اقدامات و فعالیت‌های نیروهای گمنام امام زمان(عج) به صورت مشهود و مستقیم در کشور بازخورد ندارد اما نیروهای جان بر کف از تمام هستی و امکانات خود برای حفظ آرامش و امنیت در کشور و استان گذشته‌اند و اتفاقات و خطرات بسیار بزرگی به وسیله مدیریت و فداکاری این سربازان در کشور مرتفع می‌شود که نتیجه آن این آرامش و امنیت وصف ناشندنی است که باید قدرآن به خوبی داشته شود.

این مقام اطلاعاتی استان تامین امنیت و آرامش برای نظام و مردم را مهم‌ترین وظیفه این وزارت خانه دانست و تصریح کرد: این مجموعه با توکل بر خدای متعال و بر اساس قوانین تعیین شده و سرلوحه کار فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در راستای تامین امنیت اقدامات موثرو بی نظیری را در سطح کشور و استان انجام داده است.

وی با تاکید بر این‌که این وزارت خانه تا هر زمان که در چارچوب قانون و منویات امام و رهبری حرکت کرده موفق و سربلند بوده است، تلاش برای حفظ انسجام ملی را یکی از اولویت های کاری این مجموعه عنوان کرد.

به گفته مدیر کل اطلاعات استان، تلاش برای حفظ انسجام ملی، اجتماعی و سیاسی کشور و صیانت از سرمایه های اجتماعی، مذهبی، سیاسی واقتصادی از جمله محورهایی است که در ماموریت های داخلی این وزارت خانه به آن توجه جدی شده و در دوره جدید از سیاست‌های اصلی حجت الاسلام علوی وزیراطلاعات نیز است.

این مقام مسئول به تعامل بسیار مطلوب اطلاعات با شورای تامین استان اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس دستور و تاکید ویژه وزیر اطلاعات، دستگاه اطلاعاتی استان تعامل بسیار مطلوبی را با شورای تامین استان برقرار کرده است که نتیجه آن تامین امنیت کامل در استان بوده است.

وی صیانت از دستاوردهای علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حوزه هسته ای و دستگیری برخی از عوامل ترور دانشمندان هسته‌ای در طی سال‌های اخیر را یکی از وظایف مهم این دستگاه امنیتی در کشور و استان ها دانست.

مدیرکل اطلاعات استان با بیان اینکه مردم سرمایه‎های این نظام هستند و حفظ امنیت و سلامت آنها وظیفه دستگاه اطلاعات است، خاطرنشان کرد: کار اطلاعات تنها منحصر به یک قسمت و محل خاص نیست بلکه در راستای حفظ منافع و امنیت ملی تمام مناطق و جای جای نقاط کشور همچون یک پیکر هستند که با یکدیگر ارتباط مستمر و هماهنگ دارند.

وی جلوگیری از حیف و میل شدن بیت المال و اموال عمومی را یکی دیگر از وظایف مهم این مجموعه دانست و از بازگشت میلیاردها تومان بیت المال تصرف شده به بدنه نظام و دولت خبر داد و گفت: این مهم بدون همکاری و تعامل دستگاه‎های قضائی و دولتی ممکن نمی‌شد.

مدیرکل اطلاعات استان با اشاره به کشف اختلاس‌ها و زمین خواری‌ها در استان خاطرنشان کرد: با پیگیری‌ها و اقدامات جدی 100 هتکار زمین تصرف شده بازگشت داده شد و پرونده‎های قضایی برای بررسی و صدور رای به مراجع قضایی ارسال شده است.

وی نقش رسانه ها در مبارزه با مفاسد اقتصادی را تعیین کننده دانست و تصریح کرد: اطلاع رسانی‌های دقیق و به موقع رسانه‌ها نقش بسزایی در مبارزه و پیشگیری به موقع از مفاسد اقتصادی خواهد داشت.

این مقام عالی امنیتی استان آگاهی بخشی به اقشار مختلف مردم و تولید و ارائه بست‌ های مختلف توجیهی و آموزشی در حوزه‌های مرتبط با این اداراه و برگزاری همایش‌های پیشگیرانه برای اقشار مختلف اجتماع را از دیگر اقدامات این دستگاه امنیتی عنوان کرد.

وی با بیان این‌که آگاهی بخشی صحیح در جامعه، بسیاری از هزینه‌ها و دردسرها را کم خواهد کرد، تحقق این مهم را نیازمند تعامل اصحاب رسانه و مطبوعات دانست و گفت: اعتقاد دستگاه های قضایی بر این است که اگر اقدامات پیشگیرانه و توجیهی به شکل مطلوب در جامعه اجرا شود به یقین بسیاری از اقدامات عملی و هزینه‌های مادی کمتر خواهد شد.

مدیرکل اطلاعات استان با اشاره به جنگ گسترده نرم دشمنان علیه انقلاب و نظام با محوریت منحرف کردن قشر جوان، مقابله با جریان ها و فرقه‎های سودجو و انحرافی را یکی دیگر از اقدامات این دستگاه قضایی برشمرد و گفت: این جریانات وابسته به غرب و با هدف خشکاندن اعتقادات و باورهای عمیق دینی در میان قشر جوان ما تلاش می‌کند و بیشتر آنها نیز در قالب عرفان‎های نوظهور خود را به جامعه عرضه می کنند.

وی به نقش اصحاب رسانه در این حوزه اشاره و خاطرنشان کرد: تجربه به ما نشان داده که هر کجا صحنه از وجود افراد و گروه‌های ارزشی خالی شود دشمن بلافاصله برای آن نقشه خواهد کشید و وارد آن خواهد شد بنابراین نقش اصحاب رسانه در زمینه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی دقیق و شفاف بسیار خطیر و سنگین است.

مدیر کل اطلاعات با بیان این‌که دشمنان نقشه تفرقه بینداز و سیاست کن، را برای برهم زدن امنیت کشور ما برنامه ریزی کرده اند به اقدامات پیشگیرانه در این عرصه اشاره و خاطرنشان کرد: ایجاد اختلافات قومی و قبیله ای در کشور ما نقطه ضعفی است که خود دشمنان آن را برای ما به وجود آورده اند که اقدامات خوبی در این عرصه صورت گرفته اما غفلت از آن ضربات سنگینی را به نظام وارد خواهد کرد.

وی به اعتراض بختیاری به سریال سرزمین کهن اشاره و خاطرنشان کرد: تامین امنیت و سلامت کامل در آن ماجرای حساس که مرهون تلاش و زحمت همه دستگاه‎های مدیریتی استان به ویژه اصحاب رسانه و خبرنگاران بود برگ برنده امنیتی برای استان و حتی کشور شد.

به گفته مقام اطلاعت استان این حادثه و اعتراض بختیاری هابه ساخت این فیلم با هیچ گونه مشکل امنیتی و اغتشاش و با یک مدیریت صحیح و جامع در استان مرتفع شد و هیچ گونه خللی در امنیت ایجاد نشد.

وی رعایت شرع، قانون و اخلاق را یکی از شعارهای مهم و اساسی این وزارتخانه و مورد تاکید وزیرجدید دانست و گفت: سربازان گمنام در این مجموعه بر اساس آموزه‎های دینی و قوانین مورد تایید نظام فعالیت‌های محوله را به نحو احسن انجام خواهد داد.

مدیر اطلاعات استان پاسخگویی به مردم و مسئولان را همواره از سیاست های کلی این وزارت خانه دانست و گفت: در سال گذشته بیش از 2000 تماس به ستاد خبری وزارت اطلاعات صورت گرفته است.

وی به مسئله آب در استان نیز اشاره کرد و افزود: دغدغه دستگاه‎های حفاظتی بر امنیتی نشدن این مسئله است بر همین اساس از مسئولان استان و نمایندگان درخواست می‌کنیم که مسئله آب استان را بر اساس کار کارشناسی و قانونی حل کرده و از امنیتی شدن آن جلوگیری کنند، چرا که سوء استفاده دشمنان را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N331465

وبگردی