آفتاب

بیانیه سازمان جوانان حزب اسلامی کار به مناسبت هفته جوان

بیانیه سازمان جوانان حزب اسلامی کار به مناسبت هفته جوان

سازمان جوانان حزب اسلامی کار با صدور بیانیه‌ای، فرا رسیدن هفته جوان را گرامی داشت و خواستار توجه بیشتر دولتمردان به رفع مشکلات جوانان کشور شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این بیانیه آمده است:

«در جهان معاصر وجود منابع انسانی مجرب، کارآمد، جوان و تحصیلکرده در کنار منابع خدادادی، یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مؤلفه‌های توسعه و پیشرفت هر کشوری محسوب می‌شود. کشور‌های توسعه‌یافته کنونی پس از سپری کردن بحران‌های بزرگ مالی و صنعتی پس از جنگ‌های جهانی بیشترین تلاش و همت خود را صرف آموزش و تربیت نسل جوانی کردند تا بتوانند در سایه هوش، استعداد و توانمندی فیزیکی آنها پله‌های ترقی و رشد را به سرعت بپیمایند. البته نیاز به تاکید نیست که در کشور ایران وجود نسل بالانده و جوان دهه 50 بود که توانست شعله‌های انقلاب را برافروخته نگه‌ دارد و در نهایت طومار نظام پهلوی را در هم بپیچد.

همین نسل جوان در دوران دفاع مقدس بدون چشم‌داشت از منافع و منابع حاصل از دوران پس از جنگ در صف‌های مقدم دفاع مقدس حضور یافت و از کیان و آب و خاک این سرزمین با خون‌های بسیار حفاظت و حراست کرد. اما متاسفانه در سال‌های اخیر به‌رغم وجود میلیون‌ها جوان تحصیلکرده و توانمند فرصت‌های بزرگ رشد و توسعه ازملت و نظام جمهوری اسلامی ایران گرفته شد. سوءمدیریت در بهره بردن از منابع انسانی و در کنار آن به هدر دادن صد‌ها میلیارد دلار از منابع ارزی کشور بحران بیکاری را برای ایران به ارمغان آورد. در سایه افزایش این بحران آسیب‌های اجتماعی نیز به یک در کمین جوانان نشستند.

آمار‌های اعتیاد، طلاق و مرگ جوانان، تمایل به تجرد و پرهیز از تشکیل زندگی متاهلی طی سال‌های اخیر رشد فزاینده‌ای یافته است. در روز‌های اخیر که موضوع جوانان به مناسبت هفته جوان در صدر اخبار قرار گرفته با حجم و انبوه آماری مواجه می‌شویم که نگرانی‌ها را دو چندان کرده است. برخی آمار‌ها حکایت از آن دارد که بالغ بر 90 درصد معتادان کشور جوان هستند. هر روز 8 جوان ایرانی به دلیل ابتلابه اعتیاد دچار جوان‌مرگی می‌شوند. وجود معتادان یقه سفید در کنار افزایش تعداد بیکاران به بیش از 3 میلیون نفر، زنگ‌های خطر را برای مسئولان و کارشناسان به صدا درآورده است. در کنار آن برخورد‌های زننده، توهین‌آمیز و گاه با قوای قهریه نهاد‌های انتظامی معضل بحران فکری، اخلاقی و اجتماعی جوانان را تشدید کرده است.

در این شرایط اگر مسئولان و سیاستگذران نهاد‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی راه درمان را نیابند و یا چاره‌ای نیندیشند طی سال‌های آینده لشکر بیکاران چنان عرصه را بر کشور تنگ خواهند کرد که شاید دیگر برای اندیشیدن و بکار گرفتن هر راهکاری فرصت کافی نباشد. سازمان جوانان حزب اسلامی کار، ضمن تبریک ایام مبارک شعبان و نیز گرامیداشت ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و هفته جوان به دولتمردان دولت یازدهم جدا و مصرانه تاکید می‌کند که فرصت خدمت به جوانان و نیز استفاده از ظرفیت عظیم آنها در عرصه تولید و خدمتگزاری را قدر بداند و نسبت به رفع مشکلات عدیده‌ این نسل همت مضاعفی را بکار گیرد.»

انتهای پیام

کد N331457

وبگردی